8

ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو

  • کد خبر : 3770
  • 03 شهریور 1399 - 9:41
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه محققان با استفاده از فناوری نانو ساخت واکسن کرونا را در پیش گرفته‌اند، گفت: پیش بینی می کنیم با تاخیر ۳-۴ماهه به نتیجه ساخت این واکسن دست بیابیم.

به گزارش اراده نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: در حوزه ساخت واکسن کرونا محققان فعال در بخش فناوری نانو کاری را شروع کرده‌اند، تا بتوانند ،واکسن کرونا را با تکنولوژی نانولیپوزوم بسازند.

دکتر سعید سرکار با بیان اینکه استفاده از این فناوری هم اکنون در یکی از شرکت‌های امریکایی نیز برای ساخت واکسن کرونا در پیش گرفته شده است، بیان کرد: امیدوار هستیم به سرعت کارمان را پیش ببریم

او گفت: امیدوار هستیم که با اختلاف زمانی ۳-۴ ماهه از امریکا به نتیجه برسیم زیرا آن شرکت امریکایی هم با فناوری نانولیپوزوم ساخت واکسن کرونا را در پیش گرفته است.

او با بیان اینکه کار تحقیقات و توسعه فناوری مشکلات و مسائل خاص خود را دارد، بیان کرد: گاهی می‌شود که خیلی نتایج غیر قابل پیش بینی است اما همواره امیدوار هستیم که به نتیجه برسد زیرا ما صاحب تکنولوژی نانولیپوزوم هستیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: با توجه به وضعیت خوب کسب دانش فنی در این زمینه نیازی نداریم که از محققان خارجی کمک بگیریم از این رو ساخت واکسن با فناوری نانولیپوزوم به صورت کلی توسط محققان کشورمان در حال انجام است.

اخبارمرتبط:

شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌های پنهانِ کشور

تولید واکسن کرونا با همکاری شرکای خارجی در دستورکار پارک فناوری پردیس

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.