9

ارائه سرویس‌های بومی هوش مصنوعی در فضای ابری

  • کد خبر : 3805
  • 10 شهریور 1399 - 11:13
ارائه سرویس‌های بومی هوش مصنوعی در فضای ابری
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به پیاده‌سازی سکوهای بومی برای ارائه سرویس‌های هوش مصنوعی برای کسب و کارها شده‌اند.

به گزارش اراده نیوز، یکی از محققان طرح”سکوی هوش مصنوعی”گفت:این سکوی بومی در واقع پلتفرم جامعی برای ارائه ابزارهای هوش مصنوعی به صورت ابری است.

 

ذیقیمت با بیان اینکه در زمینه هوش مصنوعی ۳ حوزه اصلی پردازش “صوت”، “تصویر” و “متن” وجود دارد، افزود: در صورتی که افراد و یا کسب‌وکارها بخواهند ،از این ابزارها استفاده کنند، چالش‌های جدی در زمینه پیاده‌سازی و پشتیبانی سخت افزاری دارند که در این پروژه چالش‌های دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی را فراهم کردیم.

 

او،با تاکید بر اینکه ما این خدمات را به صورت “ابری” ارائه می‌دهیم، بیان کرد: از این طریق کلیه این چالش‌ها را مدیریت کردیم و کسب و کارها می‌توانند بدون دغدغه از این اینکه دقت الگوریتم‌ها به چه میزان و یا پشتیبانی سخت افزاری چگونه است، از این ابزارها استفاده کنند.

 

او، هدف هوش مصنوعی را انتقال هوش انسانی به هوش ماشین دانست و ادامه داد: در گذشته موضوع اتوماسیون مطرح شد که انجام کارها به ماشین محول می‌شد و پس از آن مبنا بر این قرار داده شد که هوش انسانی که بر اساس آن تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد، به ماشین منتقل شود که این امر مبنای دانش “هوش مصنوعی” است.

 

محقق این طرح افزود: دانش هوش مصنوعی در ۳ حوزه “درک مطلب”، “بینایی” و “گفتار” دسته‌بندی می‌شوند و ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر تلاش می‌کنند،که در این ۳ حوزه هوش انسانی را به ماشین منتقل کنند.

 

ذیقیمت به بیان ویژگی‌های سکوی بومی پیاده‌سازی شده پرداخت و گفت: در حال حاضر خیلی از کسب و کارها برای اینکه بتوانند ویژگی‌های  سکوهای هوش مصنوعی را به سامانه‌ها و کسب و کارهای خود اضافه کنند، مجبور هستند که از نمونه‌های خارجی استفاده کنند و این مساله درگیر موضوعاتی چون تحریم‌های اعمال شده به کشور و قیمت‌های گزاف آنها به دلیل نوسانات ارزی است، ولی با بومی‌سازی این سکوها عملا کسب و کارها نیازی ندارند که این سرویس‌ها را از سرویس دهنده‌های خارجی دریافت کنند.

 

او با تاکید بر اینکه این ویژگی از نظر پایداری سیستم‌ها و کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هوش مصنوعی یکی از دانش‌های های‌تک در دنیا است که هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که به قله این فناوری رسیده است، از این رو آزمایشگاه بزرگی در گوگل و ماکروسافت ایجاد شده تا بتواند این حوزه را در صنعت و مسایل روزمره مردم و همچنین کسب و کارها کاربردی کنند.

 

او اظهار کرد: ویژگی سکوی بومی عرضه شده این است که تمام ابزارهای هوش مصنوعی را به صورت ابری و آنلاین در اختیار کاربران قرار داده‎ایم و از این رو دیگر لازم نیست برای کسب و کارها دانش هوش مصنوعی را توسط تیم‌های دانشگاهی پیاده‌سازی کنند. ما این ابزارها را تولید کردیم و آنها بدون دانش یادگیری از دانش ماشین به راحتی با استفاده از API ساده می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

اخبارمرتبط:

ارائه راهکاری برای ارتقاء دقت تشخیص بیماری‌ها با هوش مصنوعی

رونمایی از۳ سامانه هوش مصنوعی ،توسط محققان کشور

ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی پیش می‌رود

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.