10

امضای ۱۰۸ قرارداد با صنایع آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 3845
  • 11 شهریور 1399 - 12:09
امضای ۱۰۸ قرارداد با صنایع آذربایجان شرقی
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از امضای ۱۰۸ قرار داد با صنایع استان توسط این پارک خبر داد و گفت: همچنین با حمایت های انجام شده از شرکت های فناور استان برای سه هزار و ۷۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش اراده نیوز،  مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان در سال ۸۱ افتتاح شده، افزود: تا به امروز ۴۵۰ شرکت فناور تحت حمایت این پارک قرار گرفته است.

 

بهمن محمدیاری  با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۸ شرکت دانش بنیان هستند، افزود: ۴۲ شرکت در مرحله عقد قرار داد، ۲۶۹ شرکت نیز از پارک خارج شده و در زمان حاضر ۱۳۵ شرکت فناور در پارک علم و فناوری مستقر است.

 

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان تا کنون به میزان ۵۱ میلیارد ریال از شرکت های مستقر در پارک حمایت کرده است، اظهار داشت: ۱۶۷ اختراع در این مدت ثبت شده و سی هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال شرکت ها فروش داشته اند.

 

او افزود: هفت مرکز رشد اقماری نیز در شهرستان های مرند، مراغه، میانه، بناب و در منطقه آزاد ارس، مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه شهید مدنی و همچنین سه مرکز نوآوری در هشترود، ملکان و عجب شیر فعال است و همچنین سه مرکز رشد جدید در سراب، اهر و بستان آباد در حال تاسیس است.

 

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: در فضای تحریمی کنونی که صنایع با مشکلات بسیاری در تامین قطعات مورد نیاز مواجه هستند، شرکت های دانش بنیان می توانند مشکلات صنایع را احصا کنند.

 

محمدیاری ادامه داد: به منظور شناسایی مشکلات صنایع در اواخر بهمن ماه نمایشگاه نیازها و چالش های صنایع در پارک علم و فناوری استان برگزار می شود.

 

او با اعلام درصدد ایجاد شهرک فناوری در منطقه آزاد ارس هستیم، گفت: تمامی هفت هزار شرکت فناور و سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان که در کشور فعالیت می کنند می توانند وقتی به محصول دست یافتند برای تولید و صادرات محصولات خود در این شهرک مستقر شوند.

 

او  ادامه داد: برای این منظور ۵۰ هکتار زمین در منطقه آزاد ارس در نظر گرفته ایم تا بتوانیم از مزایای تعاملات بین المللی این منطقه که بدون بروکراسی های اداری در داخل سرزمین انجام می شود بهره مند شویم.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: به دنبال گسترش تعاملات بین المللی با پارک های علم و فناوری اسلوونی، استانبول و اسپانیا تفاهم نامه های همکاری امضا کرده ایم.

 

محمدیاری  اضافه کرد: با آکادمی علوم آذربایجان و کشور آلمان نیز در حال عقد قرار داد همکاری هستیم و همچنین به دنبال ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی مشترک با کشور گرجستان در حوزه گردشگری هستیم.

 

او  از ۲ برابر شدن اعتبار تجهیز پارک‌ها و مراکز نوآوری شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: ۱۴۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد افزود و هر مجوز و شرکت دانش بنیانی می تواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بگیرد.

 

او  اضافه کرد: بزرگ ترین حمایت از این شرکت ها خرید محصولات آنهاست و البته در این راستا، محصولات این شرکت ها ۱۵ سال معاف از مالیات و ۱۲ سال معاف از حق گمرک بوده و بدون مناقصه می توانند محصولات خود را بفرشند.

 

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  همچنین از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷ فقره تسهیلات با سود ۴ درصد به پژوهش گران پرداخت شده و  افرادی که بتوانند در شرکت های دانش بیان اقدام قابلی انجام دهند معاف از سربازی خواهند شد.

 

اخبارمرتبط:

تولید محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه به همت محققان پارک علم و فناوری استان اردبیل

پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، پیشران جهش تولید

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.