14

شناسایی و تقویت ارتباطات بین‌المللی که منجر به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان می‌شود

  • کد خبر : 4542
  • 05 آبان 1399 - 9:49
شناسایی و تقویت ارتباطات بین‌المللی که منجر به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان می‌شود
مسوول گروه حمل‌ونقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی گفت: تقویت ارتباطات بین‌المللی که به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان می‌انجامد را با شناسایی فعالان ایرانی خارج از کشور دنبال می‌کنیم.

به گزارش اراده نیوز،مسوول گروه حمل‌ونقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای پیشبرد سریع حمل‌ونقل هوشمند در کشور می‌خواهیم همکاری تمام نهادها، سازمان‌های مرتبط و بخش‌ خصوصی را جلب کنیم که به همین دلیل با آنها تفاهم‌نامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا اجرای طرح‌ها با شتاب بیشتری صورت بگیرد.

شهاب خدامرادی افزود: به عنوان مثال به صورت آزمایشی اجرا و پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری را روی بعضی خودروها آغاز کرد‌ه‌ایم تا در صورت مثبت بودن نتایج آن را روی همه خودروها نصب کنیم. این سامانه می‌‌تواند در زمان بروز تصادف به صورت خودکار محل سانحه را به اورژانس اطلاع دهد.

او اضافه کرد: تقویت ارتباطات بین‌المللی که به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان می‌انجامد را با شناسایی فعالان ایرانی خارج از کشور دنبال می‌کنیم که برای این کار حضور در نمایشگاه‌های مختلف خارجی را مدنظر داریم؛ همچنین تعریف ۱۰ پروژه خرد و یک پروژه کلان در ستاد از دیگر اقدامات است که ایجاد مرکز کلان داده حمل‌ونقل ملی و تحلیل‌ داده‌های سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان با همکاری همه نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با  این حوزه پیگیری می‌شود.

او در پایان گفت: امروز استفاده از فناوری‌های نوین بخصوص ارتباطات و اطلاعات به صورت روزافزونی در صنایع افزایش یافته است که این کار به بالا رفتن بهره‌وری صنایع در کشور می‌انجامد که صنعت حمل و نقل نیز از این موضوع مستثنی نیست و استفاده از این فناوری‌ها قطعا افزایش بهره‌وری، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، کاهش تصادفات و ایجاد کسب‌وکارهای نوین را به دنبال دارد.

اخبارمرتبط:

حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت محصولات جدید

توسعه محصولات دانش‌بنیان بازارپسند

فراخوان صندوق نوآوری برای حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید دارای بهره‌بردار

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.