15

حمایت صندوق نوآوری از طرح‌های حوزه قالب‌های پرسکاری صفحات فلزی

  • کد خبر : 4700
  • 15 آبان 1399 - 8:58
حمایت صندوق نوآوری از طرح‌های حوزه قالب‌های پرسکاری صفحات فلزی
با انتشار فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش بنیان و فناوری برای ارائه راه حل‌های فناورانه در زمینه طراحی و ساخت قالب پروگرسیو برای کانتورهای فلزی دعوت شدند.

به گزارش اراده نیوز،طی انتشار فراخوانی گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه حل فناورانه در زمینه طراحی و ساخت قالب پروگرسیو برای کانتورهای فلزی تا اول آذر ماه جاری می‌توانند پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری ثبت کنند.

صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت توان توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز و همکاری فناورانه، خدمت جدیدی را طراحی کرده است که از این طریق نیازهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و پس از آن گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت‌ها را شناسایی می‌کند.

در صورت توافق پروپوزال دهنده منتخب (مجری تحقیق) و شرکت دانش بنیان (متقاضی تحقیق) قرارداد سه جانبه‌ای بین «صندوق نوآوری و شکوفایی»، «متقاضی» و «مجری» منعقد خواهد شد که صندوق نوآوری در قالب این قرارداد تا ۷۰ درصد از هزینه اجرای تحقیقات را به شکل بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد. این مبلغ به طور مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت اجرای طرح در اختیار مجری قرار می‌گیرد.

هدف اصلی از انجام این پروژه تحقیقاتی بین‌رشته‌ای، طراحی و ساخت قالب پروگرسیو برای کانتورهای فلزی(سرسیم یا ترمینال) مورد استفاده در قطعات و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. در فاز نخست این پروژه تحقیقاتی، باید قالب پروگرسیو طراحی شده و مدل و نقشه آن ایجاد شود.

سپس باید قالب پروگرسیو مونتاژ و ساخته شده و سپس پوشش مناسب بر قطعات قالب اعمال شود و جهت صحه‌گذاری هندسی و ابعادی، نمونه اولیه تولید شود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علاقه مندان می‌توانند تا اول آذرماه جاری پروپوزال خود را در قالب فایل WORD از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، مجموعه قالب پروگرسیو یا چند مرحله‌ای یکی از انواع این قالب‌ها است که در این روش از نوار ورق برای تولید قطعه‌ای تمام شده استفاده می‌شود. در این نوع قالب‌ها نوار ورق بین ایستگاه‌های مختلف مرحله به مرحله حرکت می‌کند و در هر ایستگاه فرآیندی خاص مثل برش، خم و کشش بر روی آن انجام می‌گیرد. با انجام این مراحل قطعه‌کار به صورت تدریجی به شکل مطلوب در می‌آید و در نهایت از نوار تغذیه جدا می‌شود.

اخبارمرتبط:

تعیین تکلیف دو صندوق پژوهش و فناوری

حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.