13

راه‌اندازی سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند

  • کد خبر : 6394
  • 13 آذر 1400 - 8:42
راه‌اندازی سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند
سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند راه اندازی شد.

 سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافتی با رویکرد استارتاپی و با هدف خرید آنلاین مواد بازیافتی در محل و تفکیک از مبدا با امکانات سامانه هوشمند نرم‌افزاری و دارا بودن تمام مختصات و جزئیات  به منظور گسترش علمی و عملی مدیریت سبز  آغاز به کار کرد.

مدیرعامل پلتفرم اجتماعی چرخه سبز خاوران  گفت:ستر آزمایشی این سامانه از دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه سبز در شرق کشور، شروع به‌کار کرده است؛ در فاز اول این طرح، جامعه هدف که از بطن خانواده دانشگاهیان دانشگاه بیرجند اعم از کارکنان و دانشجویان که دارای گوشی هوشمند نسخه اندروید می‌باشند از این پس می‌توانند با نصب اپلیکیشن چرخه سبز از کافه بازار درخواست جمع‌آوری مواد بازیافتی کنند. به گونه‌ای که پس از ثبت درخواست در سامانه یا نرم‌افزار مربوطه، نیروی خدماتی به آدرس اعزام می‌شود و مواد بازیافتی را تحویل گرفته و هزینه خرید مواد بازیافتی بصورت انلاین پرداخت می‌شود. آن دسته از کاربران که گوشی هوشمند با نسخه ios دارند یا کاربران دارای سیستم می‌توانند با درخواست از طریق وب اپلیکیشن به نشانی www.green-cycle.ir این درخواست را ثبت کنند.

مرتضی تقی نژاد افرود: این گروه نوپا و استارتاپی جهت حل مشکل بلاتکلیفی شهروندان برای فروش مواد بازیافت پا به عرصه خدمت گذاشته است. در مسئله ارزش پیشنهادی که قلب تپنده کسب و کار است در وهله اول حذف محدودیت مکانی و زمانی را در نظر گرفته‌ایم و دوم وجه نیاز و ارائه خدمات در این قالب می‌باشد. امیدواریم آغاز آزمایشی این پلتفرم در دانشگاه بیرجند نگین آموزش عالی شرق کشور سکوی پرتاب چرخه سبز خاوران و مسئولیت زیست محیطی آن باشد.

به گفته وی این خدمت با مشارکت و پشتیبانی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه و همچنین معاونت پژوهشی و نواوری دانشگاه صورت می‌گیرد که بعدها خدمتی در قالب خدمات عمومی از دانشگاه بیرجند به شهر بیرجند خواهد شد.

اخبار مرتبط:

تولید دستگاه بازیافت لامپ‌های کم‌مصرف و مهتابی در کشور

تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.