13

احداث و راه اندازی واحد بازیافت گسولین DMD در پتروشیمی خارک

  • کد خبر : 3956
  • 22 شهریور 1399 - 9:40
احداث و راه اندازی واحد بازیافت گسولین DMD در پتروشیمی خارک
به همت شرکت دانش تک انرژی سبز مستقر در پارک علم و فناوری فارس، و در راستای حل معظل زیست محیطی، واحد بازیافت گسولین DMD در پتروشیمی خارک احداث و راه اندازی شد.

به گزارش اراده نیوز،مدیرعامل شرکت دانش تک انرژی سبز با بیان این موضوع، گفت: با بررسی و انتخاب پیشنهاد فنی و بازرگانی این شرکت به عنوان بهترین پیشنهاد، قراردادی برای مهندسی، احداث و راه اندازی یک واحد عملیاتی برای بازیافت گسولین DMD به روش تقطیر به صورت Skid Mounted منعقد و پیرو آن در مدت کمتر از یک سال این واحد عملیاتی در مجتمع پتروشیمی خارک احداث و به بهره برداری رسید.

دکتر سرشار در خصوص روش بازیافت گسولین DMD، افزود: ایده اولیه به صورت یک طرح در واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی خارک مبنی بر جداسازی ترکیبات گوگردی از گسولین DMD با روش تقطیر مطرح سپس، شرکت دانش تک انرژی سبز با توجه به توانایی های علمی و فنی و اجرایی، ایده اولیه را به یک واحد عملیاتی و تجاری برای تولید یک محصول ارزشمند تبدیل کرد.

وی با اشاره به زمان کوتاه در راه اندازی و احداث این واحد گفت: فاز مهندسی شامل طراحی پایه و جزئی انجام و سپس با تایید کارفرما، عملیات ساخت و خرید تجهیزات وفق شرایط قرارداد انجام شد. تامین تمامی تجهیزات و پایپینگ پروژه در کارگاه شرکت دانش تک انرژی سبز انجام و سپس پکیج تجهیزات به صورت SKID به محل احداث پروژه در مجتمع پتروشیمی خارگ واقع در جزیره خارگ منتقل گردید و در مدت کوتاهی به طور کامل در محل استقرار نصب شد. در آخر نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ عملیات موفق، راه اندازی پایدار و بی عیب و نقص وفق قرار داد فی مابین انجام و واحد عملیاتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

با راه اندازی این واحد در پتروشیمی خارک مواردی از قبیل: اجرای موفق صفر تا صد پروژه و ایجاد دانش فنی بومی توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی، جلوگیری از هدر رفتن وآلوده کردن محیط زیست با سوختن ۳ تن گسولین در روز و تبدیل آن به محصول قابل فروش واحداث پکیج برای بازیافت ۳ تن در روز گسولین با سولفور کل ppm 20 و انتقال آن به چرخه محصولات با ارزش از گسولین DMD با سولفور کل ۲۰-۳۰ درصد محقق شد.

اخبارمرتبط:

صدور بیش از ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری شرکت دانش‌بنیان برای فعالیت های شهری

ساخت سامانه انهدام زباله بدون دود و آلودگی محیط‌زیست

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.