12

افزایش ۶۰ درصدی شرکتهای دانش بنیان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2709
  • 19 فروردین 1399 - 19:24
افزایش ۶۰ درصدی شرکتهای دانش بنیان آذربایجان شرقی
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزایش 60 درصدی تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در سال 98 خبر داد.

به گزارش اراده نیوز ، واعظی گفت: تعداد شرکتهای دانش بنیان استان از ۹۲ شرکت در سال ۹۷ به ۱۴۸ شرکت در سال گذشته رسید.
وی در عین حال گفت : سهم استان نسبت به مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که نزدیک ۵ هزار شرکت است عدد کمی معادل حدود سه درصد است که با توجه به ظرفیتهای استان در عرصه علم و فناوری باید برای افزایش این شرکت ها تلاش کنیم.
وی طولانی شدن فرآیند تشخیص صلاحیت شرکتهای متقاضی را علت اصلی کم بودن تعداد شرکتهای دانش بنیان استان عنوان کرد و افزود: نبود کارگزاری ارزیابی شرکتهای دانش بنیان در استان موجب شده است ارزیابی صلاحیت شرکت‌های ما توسط کارگزاران سایر استان‌ها انجام شود که هم فرایند را طولانی تر میکند و هم امکان ارزیابی دقیق را از شرکتهای استان را سلب می کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد : متاسفانه تاکنون هیچ یک از شرکتهای معرفی شده استان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دریافت مجوز کارگزاری ارزیابی شرکتهای دانش بنیان، حائز شرایط شناخته نشده اند که تلاش میکنیم در سال جدید این مجوز را اخذ کنیم.
واعظی با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی های عمومی به ویژه خانواده ها از اهمیت حوزه فناوری خاطرنشان کرد: تغییر الگوهای فرهنگی، افزایش فضای نوآوری و توجه خانواده ها به راه اندازی کسب و کارهای جدید می تواند به افزایش شرکتهای فناور و دانش بنیان استان کمک کند.
وی همچنین از راه اندازی خط تولید انبوه دو محصول دانش بنیان در استان در سال جاری خبر داد و افزود: یکی از این طرحها خط تولید انبوه تیوپ لیزری است که ایران را به یکی از پنج کشور تولیدکننده این تیوپ‌ها در دنیا تبدیل خواهد کرد و دیگری خط تولید انواع پیستون موتورهای دریایی است که با راه اندازی آن کشورمان به جمع ۱۰ کشور تولید کننده این پیستونها خواهد پیوست.

اخبار مرتبط:

رشد طرحها و ایده های فناورانه در آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.