12

تولید محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه به همت محققان پارک علم و فناوری استان اردبیل

  • کد خبر : 3533
  • 25 مرداد 1399 - 9:14
تولید محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه به همت محققان پارک علم و فناوری استان اردبیل
محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه به همت محققان پارک علم و فناوری استان اردبیل تولید می شود.

به گزارش اراده نیوز،پارک علم و فناوری استان اردبیل با بهره گیری از ظرفیت‌های واحدهای فناور مستقر در راستای جهاد همه جانبه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا با شعار “با فناوری به شکست کرونا میرویم” پس از فراخوان اعلام شده در این زمینه توانستند زیرساخت‌های لازم برای حمایت از شناسایی و توانمند سازی و تولید بیش از ۵۰ طرح فراهم آورند.

واحدهای فناور مستقر در حوزه‌های مختلف اعم از سخت افزارهای برق و الکترونیک ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و ماشین آلات و تجهیزات پزشکی فناوری اطلاعات و ارتباطات فناوری‌های زیستی و انمیشن و هنرهای دیجیتال توانستند با تشکیل تیم‌ها تحقیق و توسعه مشترک نسبت به مهندسی معکوس و همچنین تولید محصولات فناورانه و نوآورانه مورد نیاز کادر درمانی و جامعه جهت پیشگیری از شیوع و ابتلاء اقدام نماید.

از جمله اقدامات واحدهای فناور مستقر در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا می‌توان به فعالیت‌های شرکت دانش بنیان الکترونیک پردازش سبلان طراحی و ساخت اولین ربات کمک پرستار جهت فعالیت در بخش کرونا در کشور و همچنین تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک فیلتردار جهت تامین نیاز کادر درمانی و صادرات به کشورهایی همچون مالزی اندونزی و آذربایجان اشاره کرد.

شرکت دانش بنیان رادین صنعت هوشمان فعال در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته نسبت به طراحی و ساخت دستگاه بدنه زن ماسک n۹۵ به منظور کمک به جامعه و همچنین تسهیل در تامین خطوط مورد نیاز تولید کنندگان اقلام بهداشتی اقدام و موفق به فروش بیش از ۴۰ دستگاه شده‌اند.

کابین ضدعفونی کننده، لباس ایزوله مخصوص کادر درمان و دستگاه ویدئو لارینگوسکوپ، سیستم حرارتی افزایش دمای ریه نیز از محصولات طراحی و ساخته شده توسط شرکت دانش بنیان پویش تصویر سلامت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی عنوان نمود.

راه اندازی سامانه اینترنتی غربالگری کرونا، سامانه تشخیص ویروس کووید ۱۹ با اشعه ایکس و سامانه خدمات پزشکی آنلاین از جمله محصولات و خدمات واحدهای فناور مستقر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه کنترل و پیشگیری کرونا می‌باشد.

در بعد فرهنگی نیز با طراحی و ساخت موشن گرافی و انیمیشن با محتوای پیشگیری و کنترل شعار در خانه بمانیم توسط یکی از واحدهای فناور فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اقداماتی موثر صورت گرفته است.

شرکت دانه‌های سالم دانه‌های قوی فعال در طراحی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع غذایی نیز با توجه به بحران ایجاد شده به منظور تامین خطوط ماسک سه لایه پزشکی با تغییر عمده ماهیت فعالیت شرکت اقدام به

طراحی و ساخت دستگاه ماسک جراحی نمودند. با توجه به ظرفیت و مزایای خطوط ساخته شده، این شرکت موفق به عقد قرارداد فروش به میزان بیش از ۱۵ دستگاه برای داخل کشور رشته دستگاه برای خارج از کشور شدند.

سنسور گویای آسانسور نیز با توجه به استفاده اکثریت مردم از این وسیله برای جابجایی بین طبقات برای پیشگیری از انتقال ویروس کنترل از سطوح توسط شرکت قزل گون و شرکت مکتشفان علم روز مستقر در پارک علم و فناوری ساخته شد.

دستگاه ضدعفونی کننده کفش و دست، طراحی و ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده برای سیستم‌های atm بانک‌ها، سیستم بهینه و هوشمند ضدعفونی کننده سطوح وسایل نقلیه، دستگاه ضدعفونی کننده دست و اشیا دستی، تونل ضد عفونی کننده هوشمند، ساخت

دستگاه ضدعفونی کننده پلاسما ازون، ضدعفونی کننده اشیا مبتنی بر لامپ uv از دیگر محصولات پارک بود که توسط فناوران طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده تمام اتوماتیک شهری با قابلیت استفاده حداقلی از مواد ضدعفونی کننده در حداقل زمان ممکن حداکثر سطح را ضد عفونی می‌کند.

ژل ضد عفونی کننده بر پایه گیاهی و تجهیزات کمک به کادر درمان مانند شیلد ایزوله محافظ صورت و عینک طبی و دستکش‌های یک‌بار مصرف نیز از اهم محصولات تولیدی واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل می‌باشد.

پارک علم و فناوری استان اردبیل با توجه به رسالت و ماموریت‌های محوله خود به منظور ایفای نقش بنیادین خود در سطح استان و کشور توانسته است با تکمیل زنجیره حمایتی اتصال حلقه بین دانشگاه صنعت و بازار با فناوری در سال جهش تولید به تولید محصولات و خدمات متنوع با فناوری سطح بالا به کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک شایان نماید.

اخبارمرتبط:

تولد یک مرکز نوآوری؛گشایش کارخانه نوآوری و شتابدهی دیهیم

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری و بنیاد ملی توسعه فناوری

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.