13

رونق جذب محققان ایرانی خارج در پارک پردیس

  • کد خبر : 3877
  • 15 شهریور 1399 - 9:24
رونق جذب محققان ایرانی خارج در پارک پردیس
مدیر امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: بسیاری از کسب و کارهای راه اندازی شده توسط ایرانیان غیرمقیم که بیشتر از امریکا و کانادا آمده‌اند، در آستانه انعقاد قراردادهای میلیاردی هستند.

به گزارش اراده نیوز، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس درباره آخرین وضعیت راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان توسط ایرانیان غیر مقیم در پارک فناوری پردیس به خبرنگار مهر اظهار کرد: از وقتی طرح جذب ایرانیان غیرمقیم از ۴ سال پیش توسط بنیاد ملی نخبگان آغاز شد مسیر جذب این متخصصان و کارآفرینان در پارک فناوری پردیس هم رونق گرفت.

امین رضا خالقیان بابیان اینکه تاکنون ۲۸ متخصص و کارآفرین غیرمقیم که در دانشگاه‌های معتبر خارجی تحصیل کرده‌اند جذب پارک فناوری پردیس شده‌اند، عنوان کرد: اغلب این متخصصان از کشورهای امریکا و کانادا هستند ولی از کشورهای سوئیس، بلژیک، هلند، مالزی، ایتالیا، انگلیس، سوئد، آلمان نیز متخصصانی به کشور بازگشته‌اند تا کسب و کارهایی بر پایه دانش و فناوری راه اندازی کنند.

او با اشاره به وضعیت این کارآفرینان گفت: در حال حاضر ۲۱ متخصص در پارک فناوری مشغول به کار هستند و ۷ کارآفرین از پارک فناوری به دلایل مختلف خارج شده‌اند؛ برخی از این افراد با تیم‌هایشان به دلیل اینکه کسب و کار چند میلیاردی دارند جدا از پارک فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه یک الی دو تیم کسب و کار موفقی نداشتند و به کسب و کار دیگری مشغول شده‌اند، بیان کرد: طبیعی است که برخی از اقدامات فناورانه به نتیجه نرسد زیرا در ابتدای کار می‌دانیم که با ریسک پیش می‌روند اما مابقی تبدیل به شرکت‌های بزرگ با درآمدهای میلیاردی شدند.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به حوزه‌های فعالیت این شرکت‌ها گفت: تقریباً بخش عمده فعالیت این تیم‌ها، انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات و زیست فناوری است؛ به عنوان مثال بخشی از سلول‌های خورشیدی که به هیچ عنوان در کشور ساخته نمی‌شد اکنون توسط یکی از این افراد ساخته می‌شود و در آستانه انعقاد قرار داد است.

خالقبان افزود: سنسورهای گاز، شخصی سازی درمان سرطان، مدیریت پسماند از پروژه‌های موفق در آستانه انعقاد قرارداد هستند.

 

اخبارمرتبط:

معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات

پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، پیشران جهش تولید

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.