11

آغاز فعالیت اولین صندوق سرمایه گذاری هوش مصنوعی وفناوری اطلاعات

  • کد خبر : 4337
  • 09 مهر 1399 - 11:00
آغاز فعالیت اولین صندوق سرمایه گذاری هوش مصنوعی وفناوری اطلاعات
مجوز فعالیت نخستین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات اخذ شد.

به گزارش اراده نیوز،مدیر سرمایه‌گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، گفت: این صندوق با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شده و به زودی میزان سرمایه این صندوق افزایش خواهد یافت.

محمد میلانی،  با بیان اینکه نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: این صندوق برنامه دارد از استارتاپ‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تا سقف ۵ میلیارد تومان حمایت مالی کند.

وی گفت: در این مدت، صندوق ۲۵۰ استارتاپ را مورد بررسی قرار داده که از این تعداد ۴۰ استارتاپ ارزیابی تخصصی شده و از این تعداد ۱۰ استارتاپ، به کمیته سرمایه‌گذاری صندوق راه پیدا کرده و مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند و درحال حاضر ۳ استارتاپ در مرحله حمایت و سرمایه‌گذاری این صندوق قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های این صندوق بر استارتاپ‌هایی خواهد بود که در مراحل اولیه و میانی رشد و فعال در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات باشند.

مدیر سرمایه‌گذاری اظهار کرد: علاوه بر بررسی استارتاپ‌ها، ارتباطات و همکاری‌های گسترده‌ای با گروه‌های مختلف صورت گرفته است. در ارتباط با دانشگاه‌ها، این صندوق تفاهم‌نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری اصفهان منعقد کرده است و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه هوش مصنوعی با دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیر منعقد خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی این صندوق، میلانی خاطرنشان کرد: این صندوق حضور در اکوسیستم های استارتاپی را از اولویت های خود می داند و ارتباط گسترده‌ای با پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دیگر برقرار کرده است.

 

اخبارمرتبط:

برگزاری آنلاین رویداد جذب سرمایه در حوزه فناوری اطلاعات

معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.