18

تخصیص گرنت ویژه به شرکت‌های دانش بنیان منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 4350
  • 12 مهر 1399 - 8:57
تخصیص گرنت ویژه به شرکت‌های دانش بنیان منطقه آزاد ارس
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از اختصاص گرنت و اعتبار ویژه به شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس با نگاه صادراتی خبر داد و گفت: همه شرکت‌هایی که اهتمام ویژه ای برای برطرف کردن مشکلات منطقه آزاد ارس دارند، پشتیبانی می‌شوند.

به گزارش ارده نیوز،دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس با تأکید بر ضرورت تشکیل نت‌ورک میان مناطق آزاد و در کنار هم قرار گرفتن مناطق آزاد افزود: باید در این مناطق واردات محصولات تمام نشده و صادرات محصولات تمام شده رخ دهد که راه حل آن را اکسپورت تک دیدیم.

وی با بیان اینکه با برطرف شدن مشکلات صادرات درآمد ناخالص ملی هم افزایش می‌یابد، گفت: پردیس‌های دانشگاه تهران برای برطرف کردن مشکلات مناطق آزاد آمادگی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اعتقاد به اینکه مناطق آزاد مسأله نیستند بلکه راه حل هستند، افزود: امروزه در دنیا مناطق آزاد راه حلی برای مشکل صادرات و واردات هستند.

هنزکی با بیان اینکه دانشگاه تهران هم به مانند مناطق آزاد راه‌حل محسوب می‌شوند، ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان راه‌حلی در پیوستار آموزش، پژوهش و نوآوری خدمت و حرکت می‌کند.

وی  با بیان اینکه در مناطق آزاد همواره به دنبال نهاد بودیم اما محتوایی نداشتیم، یادآور شد: به دنبال نوآوری با محرک صادرات هستیم در آن صورت پلتفرم‌های مختلف مطرح می‌شود.

وی در ادامه این نشست، کیانی رئیس اداره تسهیل دانش بنیان و فناورانه وزارت امور خارجه با بیان اینکه از تشکیل این اداره بیش از یکسال نمی‌گذرد، گفت: باید قوانین نوآوری و استانداردسازی شوند تا شرکت‌های دانش بنیان فناور، خلاق و مراکز رشد افزایش سرمایه ایجاد کند.

اخبارمرتبط:

تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان» در کمیسیون صنایع

حمایت منطقه آزاد ارس از شرکت‌های دانش بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.