2

انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیق و توسعه صنایع غذایی

  • کد خبر : 7028
  • 09 دی 1402 - 8:31
انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیق و توسعه صنایع غذایی
در سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیق و توسعه صنایع غذایی فی‌مابین دانشگاه صنعتی سهند و شرکت غذایی ناصر منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و عباس علی‌آباد، وزیر صنعت، معدن و تجارت باهدف گسترش همکاری بین دانشگاه صنعتی سهند و شرکت غذایی ناصر در زمینه‌های علمی-پژوهشی و فناورانه و بهره‌برداری به‌خصوص در زمینه‌های توسعه محصولات دانش‌بنیان در صنعت غذا، ساخت دستگاه‌های مرتبط با صنایع غذایی، طراحی و ساخت مواد غذایی جدید بین دانشگاه صنعتی سهند و شرکت صنایع غذایی ناصر مبادله شد.
در سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، ۱۸ قرارداد و توافق‌نامه دیگر نیز با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری به امضا رسید.
در این رویداد قراردادهای اعطای نمایندگی فن‌بازار منطقه‌ای با متولی گری شرکت شهرک‌های صنعتی به استان تهران، قرارداد توسعه و انتقال فناوری طراحی پودمان (ماژول) و انتقال دانش فنی تولید چراغ‌های روشنایی هوشمند معابر شهری، قرارداد توسعه و انتقال فناوری دانش فنی تولید کودهای (آمینواسید حیوانی –گیاهی) و فول گرید (تولید کودهای آمینو) به امضا رسید.
در این رویداد تفاهم‌نامه‌های مختلف برای ایجاد شهرک غیردولتی با رویکرد فناورانه، قرارداد بین شهرک صنایع کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای استقرار طرح بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی، تفاهم‌نامه در راستای طراحی و پیاده‌سازی توزیع امکانات (دیسپاچینگ) و مدیریت هوشمند شهرک‌های صنعتی، تفاهم‌نامه پروژه نمونه کشوری در بخش انقلاب صنعتی چهارم و ارتقاء نرم‌افزارها با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد مرکز نوآوری و مدرسه آموزش کفش تبریز و ایجاد مرکز تحقیق و توسعه با همکاری دانشگاه‌ها منعقد شد.
مبادله توافقنامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم از بخش‌های دیگر این رویداد بود. امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه زیست‌بوم نوآوری دانش‌بنیان با ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و مجتمع «کشت‌کار احسان ری» از دیگر تفاهم‌نامه‌ها بود.
قرارداد کاهش مدیریت مصرف برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اوج بار مصرف در سال ۱۴۰۳ بین وزارت نیرو به نمایندگی یزدان رضایی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نمایندگی فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسید.
نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ششم مهرماه امسال و دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان نیز با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی، دوم آذر برگزارشده بود. سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان هم هفتم دی‌ماه با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری برپا شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=7028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.