5

۷۰ عنوان استاندارد در فهرست حمایتی صندوق نوآوری

  • کد خبر : 4472
  • 24 مهر 1399 - 10:10
۷۰ عنوان استاندارد در فهرست حمایتی صندوق نوآوری
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از وارد شدن ۷۰ عنوان استاندارد در لیست حمایتی این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول سال تجاری بیش از یک میلیارد تومان حمایت بلا عوض در این زمینه به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

به گزارش اراده نیوز،معاون توسعه صندوق نوآوری امروز در وبینار تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان خدمات این صندوق را شامل تسهیلات مالی، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی دانست و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ظرف مدت ۷ سال ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی و فناوری در کشور راه اندازی شده است.

دکتر سیاوش ملکی‌فر راه اندازی این تعداد شرکت را نشان دهنده بنیه فناوری کشور دانست که قادر هستند نیازهای کشور در بخش صنعتی را برطرف کنند ،افزود: در خدمات توانمند سازی ما علاوه بر ارائه یکسری تسهیلات، خدماتی را برای تجاری سازی محصولات و کمک‌های بلاعوض شامل ارائه مشاوره، استانداردها و مجوزها، آموزش، حفاظت از مالکیت فکری، رویدادها و شبکه سازی، رتبه بندی رقابت پذیری و توسعه بازار ارائه می‌شود.

او با اشاره به خدمات این صندوق در اخذ استانداردها برای شرکت‌های دانش بنیان، ادامه داد: ۷۰ درصد هزینه‌ مشاوره و اخذ استانداردها از سوی این صندوق پرداخت می‌شود.

او برای استانداردهای صادراتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف ۷۵ میلیون تومان و برای استانداردهای تخصصی و سیستمی تا سقف ۴۰ میلیون تومان و برای تمدید آن ۲۰ میلیون تومان به شرکت‌ها پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری اضافه کرد: علاوه بر آن در زمینه اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای ملی تا سقف ۴۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف ۱۵ میلیون تومان اعطا می‌شود.

ملکی فر با اشاره به عملکرد صندوق در حوزه مشاوره و اخذ استاندارد در سال ۹۸، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض در این حوزه به شرکت‎‌های دانش بنیان اعطا شده، ضمن آنکه بیش از ۴۵ استاندارد و مجوز با توجه به تقاضای شرکت‌های دانش بنیان در فهرست حمایتی در سال گذشته تحت پوشش این صندوق بوده است.

او در بیان عملکرد این صندوق در این زمینه در سال جاری، یادآور شد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد تومان حمایت بلا عوض پرداخت شده ضمن آنکه در سال جاری بیش از ۷۰ استاندارد و مجوز با توجه به تقاضای شرکت‌های دانش بنیان به فهرست حمایتی این صندوق افزوده شده است.

او بیشترین تقاضا برای دریافت استانداردها را در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار دانست و گفت: کمترین تقاضا مربوط به حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی و داروها و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری با بیان اینکه دریافت حمایت این صندوق برای اخذ استانداردها بسیار ساده و به صورت الکترونیکی است، اظهار کرد: شرکت‌ها برای دریافت استانداردها می‌توانند با وارد شدن به سامانه غزال این صندوق اقدام کنند.

ملکی فربا تاکید بر ضرورت توجه به استانداردها، یادآور شد: استاندارد نقش مهمی در فرآیند تجاری سازی فناوری دارد و امیدواریم در این وبینار بتوانیم به ابهامات این حوزه برای شرکت‌های دانش بنیان پاسخ داده شود.

اخبارمرتبط:

برنامه صندوق نوآوری برای اعطای تسهیلات بلاعوض ۴۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

فراخوان صندوق نوآوری برای شناسایی استارتاپ‌های سرمایه‌پذیر حوزه خودرو

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.