17
رشد شاخص های عملکردی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در یک سال گذشته

افزایش ۳۲ برابری میزان صادرات شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 5178
  • 27 آذر 1399 - 9:22
افزایش ۳۲ برابری میزان صادرات شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزایش 32 برابری میزان صادرات شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در سال گذشته خبر داد.

دکتر عبدالرضا واعظی گفت: در سال گذشته با برگزاری ۲۳۰۰ نفرساعت دوره آموزشی تخصصی و بیش ۱۲۰۰ نفرساعت مشاوره در زمینه های بازاریابی،مالی و حقوقی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توانسته اند محصولات و خدمات خود را به ارزش بیش از ۹ میلیون و هشتاد هزار دلار صادر کنند.
وی افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری توانسته اند در سالجاری محصولات و خدمات خود را به ارزش ۸۳۹ میلیارد ریال در داخل کشور به فروش برسانند و گردش مالی این شرکت ها در سال ۹۸،بیش از ۲۴۶۹ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۹۷، ۴۳۴ درصد رشد داشته است.
دکتر واعظی با اشاره به تصویب افزایش ۵۰ درصدی حمایت های مالی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از شرکت های فناور مستقر در مراکز رشد وابسته در نیمه دوم سالجاری گفت: در هشت ماه سالجاری ۳۲ میلیارد ریال از ایده های فناورانه حمایت به عمل آمده است.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تعداد طرح ها و ایده های ثبت شده در سامانه پذیرش آنلاین پارک ، در سال ۹۸ با افزایش ۵ برابری نسبت به سال ۹۷، به ۷۵۰ مورد رسیده و در ۷ ماهه سالجاری ۴۳۴ طرح جدید در این سامانه ثبت شده است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در سال گذشته عنوان کرد: تعداد شرکتهای دانش بنیان استان، از۹۲ شرکت در سال ۱۳۹۷ به ۱۶۲ شرکت در سال جاری رسیده است و از این تعداد، ۴۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.
وی یادآور شد: از سال ۸۱ تا ۹۸ در مجموع حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ۶۴۴ شرکت توسط پارک پرداخت شده و ۳۵۹ فناوری جدید با اشتغال زایی برای ۴۱۵۵ نفر ایجاد شده است و هم اکنون ۳۲۰ شرکت و موسسه فناور و دانش بنیان در ۱۰ مرکز رشد و ۶ مرکزنوآوری پارک در حال فعالیت هستند و ۱۱۴۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکتها مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.