8

تولید لباس تب نمای هوشمند برای کودکان

  • کد خبر : 6938
  • 24 مهر 1402 - 13:33
تولید لباس تب نمای هوشمند برای کودکان
یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از نانو رنگدانه‌های هوشمند، لباس‌های تب‌نمایی را تولید کرده است که در صورت بروز تب در کودکان تغییر رنگ می‌دهد.

زهرا بهروزی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران هوشمند نساج گفت: لباس های تب نمای بیرانو هنگامی که دمای بدن کودک از ۳۷ درجه سانتی گراد بالاتر می رود، به آرامی تغییر رنگ می دهد و با افزایش دما به بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، کاملا سفید می شود.

وی افزود: پس از معالجه کودک و رفع خطر،تغییر رنگ لباس به حالت اولیه به والدین نشان می دهد که شرایط کودک به حالت طبیعی برگشته است.

به گفته وی، این محصول که در قالب انواع لباس‌، جوراب و کلاه تولید شده‌اند برای  در مواردی که کودک در دمایی حدود دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) قرار داشته باشد، پاسخ می‌دهد و تنها در صورتی که کودک در کنار سیستم‌های حرارتی باشد، ممکن است پاسخ ندهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران هوشمند نساج با بیان اینکه پروژه لباس کودک تب نما از بطن یک ضرورت اجتماعی ایجاد شده است و دارای سه بعد فیزیکی، فناوری نوین و هوشمندی است، خاطرنشان کرد: از بعد فیزیکی، لباس کودک تب نمای بیرانو از مرغوب‌ترین نوع نخ بافته شده است.

وی ادامه داد: منسوج استفاده شده در این لباس ۱۰۰ درصد نخ پنبه بوده و کاملا از بدن و پوست حساس کودکان محافظت کرده و مانع از بروز حساسیت می‌شود و در بعد فناوری نوین نیز تکنولوژی ترموکرومیکی به کار رفته، با استفاده از بهترین مواد اولیه تهیه شده و با هیچ نوع شست وشویی از بین نمی‌رود.

به گفته وی، بعد هوشمندی لباس تب‌نمای بیرانو نیز، شرایط محیط را حس کرده و خود را با آن سازگار می‌کند و قادر به انجام وظایف بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده است.

بهروزی ضمن اشاره به اینکه این محصول نمونه مشابه داخلی ندارد افزود: با توجه به این‌که بچه‌ها قادر نیستند وضعیت جسمی خود را به خوبی توصیف کنند، شاید تشخیص تب داشتن یا نداشتن کودک، برای پدر و مادر کاری دشوار باشد؛ والدین می توانند به وسیله لباس کودک تب نما، تب فرزند خود را بلافاصله تشخیص داده و بعد از آن برای درمان آن اقدام کنند.

وی گفت: این شرکت ، هسته های جدیدی با استفاده از دانش روز با هدف هوشمندسازی منسوجات با بهره گیری از نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ایجاد نمود که حاصل آن معرفی منسوجات آنتی باکتریال، ترموکرومیک، آبگریز و سوپرجاذب است.

شرکت دانش بنیان فناوران هوشمند نساج دارای ظرفیتی معادل یکصد هزار دوجین انواع منسوجات هوشمند در سال است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.