5

تحقق شهر هوشمند با دسترسی به ۶۰ محصول فناورانه

  • کد خبر : 6650
  • 09 مرداد 1401 - 13:43
تحقق شهر هوشمند با دسترسی به ۶۰ محصول فناورانه
60 محصول فناورانه در حوزه شهر هوشمند عرضه شده است تا در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد و تلاش ها برای تحقق این مفهوم کارآمدتر شود.

شهر پایدار یا هوشمند، شهری است که تامین کننده رفاه و افزایش دهنده سطح کیفیت زندگی شهروندانش در دوره‌های کوتاه و بلند مدت است. مفهومی که می تواند زندگی شهروندان را آسوده‌تر و مبتنی بر خدمات رسانی بیشتر کند.

در این نوع از شهرها معمولا با کمک فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، خدمات به شکلی هوشمندانه و منطبق با نیازهای جامعه به کاربران عرضه می شود.

این نوع شهرها به نوعی تضمین کننده پایداری و ادامه حیات جامعه هستند. کشورهای مختلف هم سال ها است تلاش می کنند تا شهرهای خود را به سمت هوشمند شدن سوق دهند و گام های فناورانه‌ای در این زمینه برداشته اند.

در ایران هم برخی اقدامات برای تحقق این مدل از شهرنشینی موفق بوده است و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به این حوزه ورود و محصولات و خدمات مختلفی در این زمینه ارائه کرده‌اند.

شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از بسترهای معرفی این نوع از خدمات و شرکت‌های ارائه کننده محصولات کاربردی در زمینه شهر هوشمند است و در حال حاضر ۶۰ محصول یا خدمت فناورانه را به متقاضیان معرفی کرده تا فعالان این حوزه برای دریافت خدمات و محصولات یا همکاری با این شرکت‌ها به آنها دسترسی داشته باشند.

«نانو ژل ضدآب کننده و استحکام بخش بتن دبکوپاک»، «ضد کف صنعتی ویژه دیگ‌های بخار فشار متوسط و بالا»، «سامانه جامع کنترل و مدیریت یکپارچه پارس کارن»، «تهیه نقشه هوایی»، «سازه های کروی فضاکار»، «اعتبارسنجی داده ها DVR»، «دستگاه تصفیه پساب صنعتی»، «آب مجازی (تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوا)»، «پهپاد نقشه برداری»، «سامانه مدیریت برخط شبکه های لرزه نگاری و شتاب نگاری انار» و غیره بخشی از این محصولات ارائه شده است.

شهر پایدار توسعه یافته؛ شهری است که امکان افزایش سطح سلامت اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی را برای شهروندان فراهم کرده است و شهر هوشمند پایدار دارای سیستمی مبتنی بر داده است که با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان، وسایل نقلیه، ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و غیره، موجب بهبود زندگی شهروندان، کاهش تاثیرات منفی زیست محیطی شهرها و برقراری ارتباط مداوم بین بخش‌های مختلف شهر می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.