5

نخستین جایزه ملی فناوری ایران در تبریز اعطا می شود

  • کد خبر : 6960
  • 23 آبان 1402 - 18:36
نخستین جایزه ملی فناوری ایران در تبریز اعطا می شود
جایزه ملی فناوری ایران همزمان با برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس تبریز اعطا می شود.

به گزارش اراده نیوز، این جایزه ملی شامل ۲۰ جایزه در چهار بخش دستگاه‌ها و موسسات حامی فناوری، رسانه‌های حامی فناوری، آموزش، پژوهش و توسعه فناوری و کسب و کار و خدمات توسعه فناوری است و شاخص‌های انتخاب در آن از جنس مساله‌محوری و نیاز صنعت خواهد بود.

جایزه ملی فناوری ربع رشیدی با رویکرد تبدیل ایده ها به خدمات یا محصولات نوآورانه و فناورانه در کشور و سرعت بخشی به حرکت جامعه به سمت نوآوری و فناوری و با حضور نهاد های دولتی، دانشگاه ها و نظام آموزش عالی، آموزش و پرورش، بانکها و موسسات مالی و صندوق ها و بخش خصوصی و تمامی حوزه های زیست بوم نوآوری و فناوری سعی دارد با شبکه سازی در زمینه دانش و تجاری سازی به عنوان شاخص هایی نظیر افزایش اجتماعی فناوری، حرکت به سمت صنعت ۰۴ و ۰۵ با سرعت بیشتر و افزایش اعتبارات تحقیق و توسعه، افزایش خدمات و محصولات فناورانه، افزایش شرکت فناور و دانش بنیان و نهایتا توسعه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک شتاب دهنده و هماهنگ کننده برنامه ها ایجاد تعامل و هم افزایی در روند توسعه فناوری در کشور ایفا کند.

این رویداد با شعار “صنعت فناور، ایران سرافراز”  برای نخستین بار با همکاری سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز و وزارت صمت در تبریز برگزار خواهد شد.

شناسایی و انتخاب ایده های نوآورانه و فناوری های کاربردی، شناسایی و تشویق نخبگان فناور، شبکه سازی میان فناوران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، شناسایی و حمایت از فناوری های برتر کشور و کمک به برند سازی آنها و راهنمایی و کمک به تجاری سازی فناوری از اهداف برگزاری این رویداد است.

شناسایی نیازهای فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران، خیرین، صندوقها و موسسات مالی به حمایت از طرح ها و پروژه های فناورانه، تشویق به هوشمند سازی صنایع و مدارس و سایر حوزه ها و تشویق صادرات فناوری و خدمات فنی و مهندسی دیگر اهداف اعطای جایزه ملی فناوری ربع رشیدی اعلام شده است.  

علاقه مندان برای شرکت در این رویداد تا ۱۰ آذر می توانند به سایت www.iranjamfa.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

این جایزه قرار است در تاریخ ۱۷ آذرماه همزمان با اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره و نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) تبریز به برگزیدگان هر بخش اعطا شود.

رینوتکس ۲۰۲۳ در ۱۲ زون تخصصی- کاربردی در بخش‌های ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی، فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، نیازمندی‌های فناورانه و خدمات تجاری‌سازی و مشاوره از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ آذر در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.