2

گشایش یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

  • کد خبر : 6995
  • 14 آذر 1402 - 19:33
گشایش یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی
یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی موسوم به رینوتکس 2023 در تبریز گشایش یافت.

به گزارش اراده نیوز؛ ۷۹۱ طرح در بخش‌های ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی، فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، نیازمندی‌های فناورانه و خدمات تجاری‌سازی و مشاوره در این نمایشگاه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد در مجموع ۵۷۷ طرح در ۱۲ زون تخصصی ارائه شده است.

جشنواره ربع رشیدی هم همزمان با نمایشگاه رینوتکس برگزار می شود که در این بخش نیز ۱۱۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از داوری، ۱۶ طرح برای مرحله حضوری انتخاب شده است.

اولین نمایشگاه دانش آموزی رینوفست و همچنین رویداد جایزه ملی فناوری ایران نیز همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از ۱۴ الی ۱۷ آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی، رویداد رینوفست شامل دو بخش نمایشگاه و مسابقات می شود که طرح های نهایی شده بخش مسابقات ۸۴۹ مورد و بخش نمایشگاهی، ۳۶۶ طرح است.

برگزاری ۴۱ رویداد تخصصی در حوزه فناوری نیز در رینوتکس ۲۰۲۳ پیش بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به جایگاه رفیع آن در ایجاد فضای رقابتی صحیح در بین فعالان این عرصه اشاره کرد و افزود: همین رقابت خود عاملی برای نشاط و پویائی هر چه بیشتر صنعت و نوآوری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم کاهش واردات و خروج سرمایه از کشور و باز شدن فضا برای نخبگان را از نتایج برگزاری چنین نمایشگاههایی دانست و گفت: این نمایشگاهها می تواند ضریب سطح علمی و صنعتی کشور را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: دغدغه اصلی برگزاری این نمایشگاه باید ایجاد نشاط اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان و پیشرفت و خودکفایی کشور باشد.

وی با بیان اینکه رویدادهای علمی باید به عرصه رویارویی علمی نیازها و راه حلها تبدیل شود افزود: این رویدادها باید محلی برای پیداکردن بخشهای صنعت، دانشگاهها و دانش بنیانها برای رفع نیازهای صنعت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: رینوتکس ۲۰۲۳ باید فرصتی برای شبکه سازی و گسترش همکاریهای فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی و معرفی توانمندیهای تحقیقاتی و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها و حمایت و ظرفیت سازی برای تولید دانش محصولات بومی و تجاری سازی آنها باشد.

جذب و پرورش ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های کاربردی؛ ایجاد بستری مناسب برای شبکه‌سازی میان فناوران و بازیگران زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور؛ کمک به تجاری‌سازی فناوری؛ شناسایی و حمایت از فناوریهای برتر کشور و شناسایی نیازهای فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آنها اهداف برگزاری رینوتکس اعلام شده است.

عدم حضور مسئولان کشوری در مراسم افتتاحیه، حضور پررنگ دستگاههای اجرایی و شرکتهای دولتی استان و استقبال ضعیف شرکتهای فناور و دانش بنیان از نکات قابل تامل در یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.