16

تهیه پلتفرم شبکه انتقال فناوری شرکتهای دانش بنیان جهان در تبریز

  • کد خبر : 1726
  • 01 آبان 1398 - 10:18
تهیه پلتفرم شبکه انتقال فناوری شرکتهای دانش بنیان جهان در تبریز
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از رونمایی نسخه آزمایشی شبکه بین المللی انتقال تکنولوژی شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه رینوتکس خبر داد.

به گزارش اراده نیوز؛دکتر واعظی در چهارمین تایم گپ فناوری در تبریز گفت : پلتفرم این شبکه توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان استان تهیه شده و همزمان با هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز رونمایی خواهد شد.
وی افزود : پیشنهاد راه اندازی این شبکه توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری که اخیرا در شهر نانت فرانسه برگزار شد ، ارائه و مقرر شد هسته اولیه این شبکه با مشارکت پارک های علم و فناوری آذربایجان شرقی ، مرکز نوآوری پروتوریا آفریقای جنوبی، تکنوپارک استانبول و تکنو پارک نانت تشکیل شود.
دکتر واعظی خاطرنشان کرد :این شبکه با هدف فراهم سازی امکان مبادله تکنولوژی بین شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های جهان راه اندازی می شود و ارتباط بین شرکت های دانش بنیان ،صنایع و سرمایه گذاران کشور های عضو از طریق این شبکه فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام شرکت در نمایشگاه رینوتکس تبریز از همه شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد استان خواست از این فرصت برای معرفی و توانمندیهای خود استفاده کنند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان ‌شرقی از سفر رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور همزمان با افتتاح نمایشگاه رینوتکس در ۱۳ آبان به تبریز خبر داد و افزود : در این سفر نیازهای مالی و مشکلات شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد مستقر در پارک در زمینه دریافت تسهیلات از این صندوق بررسی خواهد شد.
دکتر واعظی همچنین گفت : بر اساس توافق انجام شده با اداره کل امور مالیاتی استان، به زودی واحدی برای رسیدگی به امور مالیاتی شرکتهای دانش بنیان در این اداره کل ایجاد می شود.
مدیرعامل مجتمع مس سونگون ورزقان هم در این نشست با بیان اینکه این معدن با اکتشافات اخیر از نظر ذخایر به بزرگترین معدن کشور تبدیل میشود تاکید کرد : برای بهره ور و سودده بودن به فکرهای جدید و مشارکت نخبگان نیاز داریم .
مهندس شریفی افزود :فکر بومی سازی و ساخت داخل در شرکت مس نهادینه شده و ما در همه زمینه ها آمادگی داریم از داخلی سازی قطعات که منجر به اشتغال هم خواهد شد حمایت کنیم.
در این نشست مدیران مس سونگون نیازهای فناوری خود و شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد ظرفیت‌ها و قابلیتهای خود برای بومی سازی قطعات مورد نیاز این مجتمع را ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.