13

بازار روسیه و ازبکستان به دانش‌بنیان‌ها معرفی می‌شود

  • کد خبر : 2418
  • 27 بهمن 1398 - 18:26
بازار روسیه و ازبکستان به دانش‌بنیان‌ها معرفی می‌شود
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای اسفندماه میزبان رویداد فناورانه برای دانش‌بنیان‌هایی است که قصد توسعه بازار محصولاتشان در روسیه و ازبکستان را دارند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معرفی زمینه‌های همکاری میان ایران و دیگر کشورها دروازه توسعه بازار بین‌المللی محصولات ایرانی است؛ محصولاتی دانش‌بنیان که با علم روز و بر مبنای نیازهای فناورانه تولید شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با نگاه به همین هدف مهم، اقدام به معرفی فرصت‌های همکاری فناورانه و تجاری ایران با کشورهای روسیه و ازبکستان کرده است.

آخرین روزهای زمستان ۹۸ که بهار روابط تجاری بین ایران و دو کشور روسیه و ازبکستان در سال‌های آتی خواهد بود، در این رویداد فناورانه قرار است «خدمات حمایتی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در زمینه صادرات»، «فرصت‌های همکاری فناوری و تجاری با کشور روسیه» و «نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و دامپروری در ازبکستان» به شرکت‌کنندگان معرفی شود.

تیرماه امسال، روسیه برای چندمین بار میزبان هیاتی تجاری و فناوری به ریاست معاون علمی وفناوری رییس جمهوری ایران بود، در این سفر سه روزه ستاری با بیان اینکه همکاری در حوزه فناوری بین ایران و روسیه از طریق ساختاری ویژه، طی سالهای اخیر دنبال شده است، برلزوم همکاری های بیشتر دو کشور در این حوزه تاکید کرد و گفت:دانش و فناوری‌های نوین نظیر نانو فناوری، بیوتکنولوژی، علوم هوا و فضا، علوم شناختی و انرژی‌های نوین سرعت توسعه و پیشرفت را برای آینده‌ای بهتر مهیا می‌کند.

به گفته وی، روسیه به‌عنوان یک‌قطب قدرتمند سیاسی و اقتصادی در همسایگی ایران قرار دارد که طی دهه گذشته به‌عنوان یک کشور دوست، فرصت‌های بی‌بدیلی برای توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی در اختیار کشورمان قرار داده و ایران نیزتلاش کرده است با تکیه‌بر حسن روابط، فرصت‌های همکاری متقابلی را در اختیار روسیه قرار دهد.

همین زمینه‌های همکاری بین دو کشور قرار است در این رویداد فناورانه به دانش‌بنیان‌های توانمند و علاقه‌مند به همکاری با این کشور ارائه شود.

همچنین در آذرماه امسال هم مهدی قلعه‌نوعی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از سفر به ازبکستان با بیان این‌که به دنبال ایجاد پایگاه دائمی صادراتی ایران در ازبکستان هستیم، گفت: سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم ازبکستان یا کسانی که شریک ازبکی دارند را برای همکاری با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برای ایجاد پایگاه دائمی صادراتی ایران بررسی کردیم.

به گفته وی، «عرضه و نمایش محصولات در اتاق نمایش به‌صورت دائمی حداقل برای مدت یک سال»، «ارائه خدمات ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی»، «ثبت دارو و محصولات»، «اخذ استانداردهای لازم کشورهای میزبان»، «انجام تحققیات بازار، بازاریابی و فروش محصولات»، «شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی کشورها»، «اعزام هیئت‌های خارجی به تهران» و «پذیرش شرکت‌های ایرانی در کشورهای هدف» ازجمله خدمات این پایگاه‌های صادراتی است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.