12

طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان اجرا می‌شود

  • کد خبر : 2661
  • 25 اسفند 1398 - 13:07
طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان اجرا می‌شود
صندوق توسعه فناوری‌های نوین با همکاری شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با استفاده از پتانسیل‌های کارگزاران این شبکه، طرح «توسعه بازار محصولات دانش بنیان» را با هدف تسهیل تقاضای محصولات دانش بنیان در سراسر کشور اجرا می‌کند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد : محصول حائز شرایط طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان باید در لیست محصولات یا موضوعات دانش بنیان قرار و از گواهینامه و مجوزهای  لازم برخوردار باشد.

بر اساس این طرح، نرم افزارهای مورد تأیید کارگروه تأیید صلاحیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت تسهیلات لیزینگ قرار می‌گیرند.

محصول دانش‌بنیان مورد پذیرش همچنین می‌‎تواند واسطه‌ای، سرمایه‌ای، مصرفی (با شرایط نظارت خاص و تایید صندوق نوآوری و شکوفایی)، باشد.

ملحقات و لوازم جانبی محصول دانش بنیان، مشروط بر اینکه در کارکرد صحیح محصول نقش اساسی داشته باشد، می‌تواند در ارزش قرارداد یا پیش فاکتور لیزینگ محاسبه شود.

 

شرایط فروشنده و شاخص‌های ارزیابی

فروشنده مورد تایید در این طرح باید به تایید کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد. همچنین فروشنده از ظرفیت تولید مطلوب با وجود قراردادهای جاری و آتی برخوردار باشد.

 

شرایط خریدار

در این طرح خریدار دارای شخصیت حقوقی خصوصی یا تعاونی (شرکت یا موسسه غیر دولتی و غیر عمومی) یا دارای شخصیت حقیقی با صلاحیت تایید شده در یکی از نظام‌های قانونی (پزشکی، مهندسی، صنفی و..) و یا مراجع رسمی کشور (جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و…)است.

خریدار همچنین باید از امکان ارائه تضامین لازم و چک بازپرداخت با توجه به توانمندی مالی و اعتباری برخوردار باشد.

 

شرایط تسهیلات

نرخ تسهیلات در این طرح ۹% برای یک سال می‌باشد. مدت تنفس خریدار نیز ۳ تا ۶ ماه است. دوره بازپرداخت نیز  حداکثر ۳۶ ماه با احتساب دوره تنفس خواهد بود. میزان تسهیلات نیز ۸۰% مبلغ قرارداد یا پیش فاکتور خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این طرح به سایت شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانی techmart.ir مراجعه کنند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.