10

راه اندازی مراکز توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان در ۵ استان کشور

  • کد خبر : 2971
  • 03 خرداد 1399 - 18:04
راه اندازی مراکز توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان در ۵ استان کشور
رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان از راه اندازی مراکز توانمندسازی شرکتهای فناور و دانش بنیان در 5 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : ارائه خدمات این مرکز برای شرکت های دانش بنیان رایگان است.

به گزارش اراده نیوز؛ سید محمد صاحبکار خراسانی اظهار کرد: یکی از اقداماتی مهمی که مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور انجام داده، ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت های دانش بنیان و فناور با استفاده از ظرفیت های بومی در استان های مختلف است.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در سال گذشته در پنج استان اصفهان، فارس، قزوین، یزد و کرمانشاه مرکز توانمندسازی را به کمک نهادهای ذیربط نظیر پارک های علم و فناوری راه اندازی کرد و در سال ۱۳۹۹ تاسیس این مراکز در استان های دیگر را در برنامه دارد.

صاحبکار با اشاره به کار مرکز توانمندسازی استان خراسان رضوی افزود: اولین مرکز توانمندسازی که امسال راه اندازی شده مرکز توانمندسازی استان خراسان رضوی است و در آینده نزدیک این مراکز در استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، البرز و زنجان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری، ارائه مشاوره های کسب و کار، برگزاری دوره های آموزشی و نشست های پرسش و پاسخ تخصصی، با استفاده از ظرفیت بومی هر استان را از وظایف مراکز توانمندسازی استانی دانست و اضافه کرد: در این مراکز، شرکت‌های دانش بنیان و فناور می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با مشاوران بومی و متخصص به صورت حضوری مطرح کرده و از راه‌حل‌های مناسب و دقیق، جهت رفع مشکلات و افزایش توانمندی‌ شرکت خود بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ ویژه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان در دستور کار این مراکز قرار دارد افزود: نشست‌های پرسش و پاسخ بستر بسیار مناسبی است تا شرکت‌ها و هسته‌های فناور بتوانند مسائل، نقاط مورد ابهام و سوالات خود را در حضور سایر شرکت‌ها مطرح کرده و از پیشنهادهای مشاوران خبره استفاده کنند.

صاحبکار از توسعه همکاری مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور می‌توانند با مراجعه به مراکز توانمندسازی استان خود، از خدمات توانمندسازی مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب ارائه مشاوره های کسب و کار، برگزاری دوره های آموزشی و نشست‌های پرسش و پاسخ تخصصی بهره‌مند شوند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فناور می توانند برای دریافت خدمات توانمندسازی و تجاری سازی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با مراجعه به وبسایت  bizservices.ir و برای  اطلاع بیشتر از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی با مراجعه به سامانه غزال، در خواست خود را ثبت کنند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.