15

توافقی برای رونق زیست‌بوم دانش‌بنیان؛ “پارک اقتصاد دیجیتال” احداث می‌شود

  • کد خبر : 3044
  • 19 خرداد 1399 - 14:12
توافقی برای رونق زیست‌بوم دانش‌بنیان؛ “پارک اقتصاد دیجیتال” احداث می‌شود
صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توافقنامه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال را امضا کردند تا زیست‌بوم کسب‌وکارهای فناور و دانش‌بنیان این‌حوزه بر بستر پارک فناوری پردیس رونق بیش‌تری بگیرد.

بر اساس این موافقتنامه، پارک اقتصاد دیجیتال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در ضلع شرقی پارک فناوری پردیس با هدف ایجاد مجموعه ای متشکل از واحدهای فناور و نوآفرین مبتنی بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال و ایجاد و گسترش امکانات تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، انتقال و بومی سازی فناوری و همچنین تولید محصولات و خدمات با فناوری بالا و سایر فعالیت های مورد نیاز احداث می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در حاشیه امضای توافقنامه احداث پارک اقتصاد دیجیتال، این توافق‌نامه را بستری برای توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای دیجیتال دانست و گفت: با ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال ، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار دیگر حوزه‌های فناورانه‌ای که در زیست بوم پردیس رشد می‌کنند به توسعه و پیشرفت لازم برسند.

ستاری از رونق زیست‌بوم فناورانه پردیس گفت و ادامه داد: بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان ماحصل فروش شرکت‌های این زیست‌بوم در سال گذشته بوده است و به زودی برنامه ۱۰۰۰هکتاری شدن پردیس و تبدیل شدن به شهر فناوری، محقق خواهد شد.

وی افزود: هر روزه در این پارک فناوری اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های مستقر در این پارک، به طور مستمر موفقیت‌های تازه‌ای را رقم می‌زنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان این‌که همکاری‌ها برای شکل‌گیری پارک اقتصاد دیجیتال،  مهم ترین نماد تعامل اثرمند میان  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصاد فناوری‌محور است، ادامه داد:  اقتصادهایی که در شرایط تحریم بتوانند خود را رشد دهند به پیشرفت‌های ماندگار و قابل توجهی دست می‌یابند؛ اقتصاد دانش‌بنیان ایران نیز به کمک جوانان فعال و نوآور، در حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان، شاهد رشد و توسعه است. امیدواریم این همکاری ها به  رونق اقتصادی و پیشرفت بیشتر کشور در این حوزه‌ها منجر شود.

وی افزود: پاسخ فشار حداکثری،  جهش تولید در کشور است تا یک جهش مهم را در حوزه اقتصادی رقم بزند. جهشی که مبتنی بر جوانان و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب شکل می‌گیرد.

آذری جهرمی اضافه کرد: این پارک نماد همکاری اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال خواهد بود. استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور این حوزه، آماده فعالیت در بهره برداری اولیه هستند و تلاش می‌کنیم روند حضورشان در این بستر را سرعت ببخشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد بزرگ‌ترین مرکز داده در فضای پارک فناوری پردیس خبر داد و افزود: در کنار پارک فناوری پردیس، ایجاد بزرگ‌ترین مرکز داده شبکه ملی اطلاعات را در برنامه داریم که این مجموعه، پارک فناوری پردیس را به قطب مرکز داده کشور بدل می‌کند.

به گفته آذری جهرمی، فاز نخست این مرکز داده در مردادماه سال جاری به بهره بهرداری می‌رسد که ظرفیت را برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.