12

فراخوان دانش‌بنیان‌های حوزه معدن برای رفع نیازهای فناورانه صنایع

  • کد خبر : 3388
  • 15 مرداد 1399 - 8:47
فراخوان دانش‌بنیان‌های حوزه معدن برای رفع نیازهای فناورانه صنایع
دانش‌بنیان‌های حوزه معدن برای رفع نیازهای فناورانه صنایع فراخوانده شدند.

به گزارش اراده نیوز،فناوران مستقل و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ایده در حوزه معدن و متالوژی با انتشار فراخوان «شناسایی و جذب طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالورژی کشور» دعوت شدند تا از آنها برای رفع نیازها و ارتقای فناوری صنایع کمک گرفته شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به وجود نیازها و چالش‌های مختلف در حوزه معدن و متالوژی برای جستجوی پاسخ‌های فناورانه، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی منتشر کرده است. بر اساس این فراخوان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه می‌توانند طرح‌های مختلف خود را ارسال کنند، در نهایت با توجه به ملاک‌ها و شاخص‌های تعیین شده، طرح‌های منتخب حمایت می‌شود.

شرکت‌های توانمند و فعال، ایده‌ها و طرح‌های مختلفی دارند که برای رسیدن به مرحله تجاری‌سازی، نیازمند حمایت و بسترسازی هستند، برای ایجاد جهش در راه‌اندازی خطوط تولید و سرعت‌بخشی به تولید محصولات فناورانه در رشته‌های معدن و و متالوژی، طرح‌های مختلف تا مرحله صنعتی‌سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رفع نیازهای بالفعل و بالقوه صنعت و بنگاه‌های صنعتی بزرگ، توسعه و بهینه‌سازی محصولات و فرایندهای موجود و جدید از جمله دیگر اهداف این طرح است.

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این طرح را با همکاری یک شتاب‌دهنده تخصصی حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته اجرایی می‌کند، شناسایی و جذب و حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالوژی می‌تواند به استفاده از توانمندی متخصصان برای رفع نیازها و چالش‌های فناورانه موجود در صنایع  معدن و متالورژی کشور منتهی شود.

از فناوران و شرکت‌های دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل در صنایع معدن و متالورژی دعوت می‌شود، حداکثر تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری، از طریق تکمیل فرم اولیه شناسایی طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالورژی کشور، در این طرح مشارکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir/ مراجعه کنند.

اخبارمرتبط:

فراخوان اعلام توانمندی های حوزه معدن و مواد

ارائه دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی

لزوم توجه جدی به شکل‌گیری نسل دوم شتابدهنده‌ها

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.