10

توسعه فناوری‌های معدن با کمک زیست‌بوم دانش‌بنیان

  • کد خبر : 3761
  • 03 شهریور 1399 - 9:10
توسعه فناوری‌های معدن با کمک زیست‌بوم دانش‌بنیان
فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری معدن در برج فناوری کیش، ظرفیت‌های این حوزه به کمک دانش‌بنیان‌ها توسعه می‌یابد.

به گزارش اراده نیوز،مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی،در این نشست با بیان این‌که توسعه و دانش‌بنیان شدن نوآوری های حوزه معدن و صنایع معدنی که یکی از ظرفیت‌های ارزنده کشور است در اهم اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد، گفت: همکاری‌های مشترک برای توسعه زیست‌بوم فناوری‌های معدن و صنایع معدنی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های ترویجی و تحقیقاتی این حوزه از اولویت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کمک ظرفیت ایجاد شده بر بستر زیست‌بوم نوآوری دنبال می‌کند.

مهدی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزایر خلیج فارس در حوزه زمین‌شناسی و معدن ،افزود: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود.

 

او بیان کرد: جزیره کیش ظرفیت ایجاد و راه اندازی موزه زمین شناسی و نمایشگاه دائمی معدن و زمین شناسی را دارد.

او این تفاهم‌نامه را گامی  موثردر راستای توسعه ظرفیت‌های بالقوه معدنی کشور دانست و گفت: زمان ارزیابی کشورها بر اساس تعداد کارخانه‌ها و میزان خام‌فروشی گذشته و اکنون، خلق نوآورانه و اشتغال بر مبنای دانش و فناوری، معیار اصلی توسعه کشورها است. در همین راستا سعی داریم تا با ایجاد زیست‌بومی برای بروز خلاقیت‌های جوانان دانش‌آموخته، ضمن توسعه فضای کسب و کار دانش‌بنیان ظرفیت‌های مغفول را به ویژه در حوزه صنایع معدنی شکوفا کنیم.

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی،با بیان این‌که اعتماد به جوانان خلاق و کارآفرین در سال‌های اخیر نتایج ارزنده‌ای را برای کشور به ارمغان آورده است، اظهار کرد: اگر به جوانان مستعد و توانمند کشورمان اعتماد کنیم، به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. نمود عینی این اعتماد را در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها دیده‌ایم و دانش‌آموختگانی که در قالب طرح‌های حمایتی به کشور بازگشته‌اند با محصولات دانش‌بنیان خود برای رویارویی با بحران کرونا به یاری کشور آمدند.

اخبارمرتبط:

فراخوان اعلام توانمندی های حوزه معدن و مواد

افتتاح نخستین شتابدهنده تخصصی معدن و متالوژی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.