15

ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو برای اولین بار در کشور

  • کد خبر : 3773
  • 02 شهریور 1399 - 8:00
ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو برای اولین بار در کشور
یک شرکت فن آور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو (دیسک تراش درجا) برای اولین بار در کشور شد.

به گزارش اراده نیوز،مدیر بازرگانی شرکت ماشین سازی امین صنعت اورین، گفت: اگر در رانندگی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر، هنگام ترمز کردن، فرمان و ترمز خودرو لرزش داشته باشد، نشانگر تاب برداشتن دیسک ترمز خودرو بوده و لازم است تاب و لنگی دیسک ترمز با تراش دیسک ترمز برطرف شود.

آرش حسینلو با بیان این‌که در روش‌های عمومی برای رفع تاب، دیسک ترمز از خودرو جدا شده و برای رفع تاب و لنگی به تراشکاری ارسال می‌شود ،افزود:اما دستگاه‌های دیسک تراش این شرکت در دو شکل رومیزی و پرتابل (روکار) تولید شده و دستگاه روکار برای تراش و رفع تاب و لنگی دیسک ترمز تمامی خودرو‌های سواری به شکل پرتابل بر روی خودرو نصب می‌شود و درواقع نیازی به بازکردن دیسک ترمز و ارسال به تراشکار وجود ندارد.

 

او  با اشاره به این‌که این دستگاه به شکل درجا دو طرف دیسک ترمز را به صورت همزمان در ۱۰ دقیقه (با احتساب زمان بازوبست چرخ) تراش می‌دهد، افزود: دستگاه دیسک تراش رومیزی تولیدی این شرکت، علاوه بر قابلیت تراش دیسک ترمز تمامی خودرو‌های باری و سواری، امکان تراش کاسه چرخ و فلایویل و همچنین سنگ زنی فلایویل بعد از تراش را دارد.

 

او  بابیان اینکه این شرکت علاوه بر تولید دستگاه‌های دیسک تراش، اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن خدمت رسان یونارآک کرده است،افزود:استفاده از این اپلیکیشن توسط مشتریان، علاوه بر معرفی محصولات شرکت، امکان بهره مندی از تمامی خدمات شرکت برای مشتریان فراهم شده است.

 

مدیر بازرگانی شرکت ماشین سازی امین صنعت اورین  تاکید کرد: افزایش عمر مفید لنت ترمز، افزایش کیفیت سطح ترمز گیری در سرعت‌های مختلف، جلوگیری از خروج ارز برای خرید دستگاه‌های مشابه خارجی، کاهش چشم گیر هزینه‌های تعمیر و تعویض دیسک ترمز خودرو و امکان استفاده توسط یک فرد مبتدی در امر تعمیر به دلیل طراحی ساده از مزایای این دستگاه‌ها است.

 

حسینلو،گفت:این دستگاه با نام تجاری ثبت شده یونارآک، توسط ماشین سازی امین صنعت اورین مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طراحی و ساخته شده است.

 

شرکت ماشین سازی امین صنعت اورین، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با استقرار در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز کرد و در حال حاضر به بیش از ۸۰۰ واحد در سطح کشور ارائه خدمات می‌کند.

 

 

اخبارمرتبط:

توسعه فناوری‌های معدن با کمک زیست‌بوم دانش‌بنیان

 

سومین هفته جایزه علم وفناوری مصطفی (ص) در تهران آغاز شد

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.