9

ساخت دوربینی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل برای دیجیتال کردن میکروسکوپ‌های TEM

  • کد خبر : 3802
  • 10 شهریور 1399 - 10:59
ساخت دوربینی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل برای دیجیتال کردن میکروسکوپ‌های TEM
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به ساخت دوربینی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل برای دیجیتال کردن میکروسکوپ‌های TEM به منظور تصویربرداری از ساختارها شدند.

به گزارش اراده نیوز،فناوران این شرکت دانش بنیان از پایان نصب و راه‌اندازی یک دوربین دیجیتال ویژه میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور خبر داد و گفت: پیش از این نیز بخش ثبت تصویر چندین میکروسکوپ TEM دیگر در کشور توسط این شرکت، دیجیتال شده است.

 

دکتر فرزاد حمدی افزود:در حال حاضر میکروسکوپ‌های الکترونی عبوری متعددی در کشور هستند که بیشتر این ادوات فاقد دوربین بوده و ثبت تصویر در آنها به‌روش‌های قدیمی نظیر استفاده از شیت‌ فیلم‌های قدیمی عکاسی انجام می‌شود که هم ثبت تصویر زمان‌بر بوده و هم مشکلات زیادی برای کاربر به‌همراه دارد.

 

او بیان کرد: با افزایش دامنه تحریم‌ها طی یک دهه گذشته و ممنوعیت واردات تجهیزات TEM به داخل کشور، تلاش کردیم تا برای مشکلات حاصل از تحریم، راهکارهای فناورانه ارائه کنیم.

 

او با تاکید بر اینکه به تازگی نیز یک دستگاه از این دوربین در آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری دانشگاه صنعتی شریف نصب شده است، یادآور شد: این دوربین با قیمت بسیار کمتر، در حد یک چهارم نمونه خارجی، قابل تهیه است، ضمن آنکه در این دوربین خدمات نرم‌افزاری پیش بینی شده است به‌ طوری‌که بنا به نیاز کاربر می‌توان نرم‌افزار رابط کاربری را تغییر داد.

 

این فناورگفت: این دوربین مجهز به یک حسگر CCD با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل است، که بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد زیر دمای محیط سرد شده است.

 

اخبارمرتبط:

راهکارهای تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکارها

از هوشمندی شهرها تا دیجیتال شدن اقتصاد

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.