10

جلوگیری از گسترش عفونت در بیمارستان با چسب سنگ ‌نانو ایرانی

  • کد خبر : 4076
  • 26 شهریور 1399 - 11:11
جلوگیری از گسترش عفونت در بیمارستان با چسب سنگ ‌نانو ایرانی
یک شرکت دانش بنیان چسب سنگ آنتی‌باکتریال نانویی برای صنعت ساختمان تولید و عرضه کرده است که از گسترش عفونت در فضای بیمارستانی جلوگیری می‌کند.

به گزارش اراده نیوز،  مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول دانش بنیان گفت: نانوپوشش آنتی‌باکتریال موسوم به پلی‌نانوپاک و نانوچسب آنتی‌باکتریال، یک محصول دانش‌بنیان است و این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که بتواند بیشتر سطوح مثل چوب، سنگ، شیشه و غیره را در مدت زمان کوتاهی بچسباند و همچنین در کاربردی خاص از این محصول می‌توان به عنوان عایق در سطوح مختلف نظیر استخر، پشت‌بام، سرویس بهداشتی و غیره از آن استفاده کرد.

محمد مهدی نعمتی بیان کرد: از جمله کاربردهای دیگر این محصول استفاده از آن به‌عنوان افزودنی به بتون است که سبب آب‌گریزی و ترک نخوردن بتون می‌شود، این محصول دارای نانوذرات اکسید روی است و خاصیت آنتی‌باکتریالی دارد. این خاصیت، کاربرد آن را به عنوان درزگیر نسبت به محصولات مشابه متمایز می سازد.

او ادامه داد: سالیانه حدود ۸۰۰ کیلوگرم چسب سنگ نانویی آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌ شود، بیشتر مشتریان فروشگاه‌های داخل شهر هستند؛ هر چند سال گذشته این چسب سنگ‌ها در پروژه‌های مختلفی نظیر اتاق عمل و آزمایشگاه بیمارستان شهید فقیهی شیراز و اتاق عمل و آزمایشگاه بیمارستان حضرت زینب شیراز مورد استفاده قرار گرفت. این چسب سنگ نانو به‌دلیل ویژگی‌های آنتی‌باکتریال مانع از گسترش عفونت در فضای بیمارستانی می‌شود.

او گفت: در تولید این چسب‌ از نانوذرات اکسید روی استفاده شده است که اکسید روی نیز در این شرکت تولید می‌شود. از این‌رو قیمت تمام شده این محصول تفاوت زیادی با چسب سنگ‌های رایج ندارد و در عین حال از خواص آنتی‌باکتریال نیز برخوردار است. این ویژگی آنتی‌باکتریال بودن در کنار مزیت قیمتی موجب شده تا این محصول مورد توجه بازار قرار گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: گاهی برای رفع نشت آب در کف ساختمان لازم است کاشی‌ها عوض شوند، اما این چسب به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌جای تغییر کاشی‌ها، تنها با ایجاد یک پوشش روی سطح، مانع از نشت آب شود.

اخبارمرتبط:

تمدید دو چالش فناوری و نوآوری در حوزه تایرتا۱۲مهرماه

تولید صنعتی چسب آکواریوم در کشور

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.