9

ریل‌گذاری مجلس شورای اسلامی،برای رفع موانع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 4279
  • 06 مهر 1399 - 13:20
ریل‌گذاری مجلس شورای اسلامی،برای رفع موانع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان یکی از دغدغه‌های مجلس است، گفت: با تشکیل فراکسیون دانش‌بنیان درصدد هستیم تا طرح جهش تولید را با کمترین مشکل به تصویب برسانیم.

به گزارش اراده نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه کشور، افزود: با اعمال تحریم‌های نفتی امکان فروش نفت ناممکن است؛ از این رو نیازمند جایگزین‌هایی برای آن هستیم که یکی از موارد جایگزین معدن و مواد معدنی است.

مصطفی طاهری با بیان اینکه امروزه در حوزه اکتشافات معدنی عقب ماندگی‌هایی داریم، اظهار کرد: اکتشاف با روش‌های سنتی موجب بروز عقب ماندگی‌ها در این حوزه شده است که در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کشور را در این زمینه یاری کنند.

وی  ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از روش‌های تله‌متری و سنجش از دور و تدوین نرم‌افزارهای بومی می‌توانند راهکارهایی را برای اکتشاف و استخراج کم هزینه ارائه دهند، ضمن آنکه عقب ماندگی‌های کشور در این زمینه نیز مرتفع خواهد شد.

وی  افزود: کل سرمایه‌گذاری در حوزه معدن سالانه ۲ میلیارد دلار است که از این میزان یک میلیارد دلار آن به تامین تجهیزات و ماشین آلات سنگین و یک میلیارد دلار آن صرف تامین مواد می‌شود و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه وارد شوند و نیازمندی‌های آن را رفع کنند، ۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی در این زمینه خواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون طرح جهش تولید است، از این رو در کمیسیون صنایع و معادن، فراکسیون دانش‌بنیان تشکیل دادیم تا موانع و خلاهای موجود پیش روی شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود.

طاهریبا بیان اینکه بررسی طرح جهش تولید را با حضور همه دست اندرکاران این حوزه دانست و یادآور شد: در تلاش هستیم که این طرح با کمترین مشکل به تصویب برسد و ریل‌گذاری خوبی برای ادامه فعالیت‌های دانش‌بنیان‌ها باشد.

وی  با تاکید بر اینکه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان یکی از دغدغه‌های مجلس است، افزود: در حال حاضر حجم واردات کشور ۴۰ میلیارد دلار است که هر چه بتوانیم این نیازها را در داخل تولید کنیم، به استقلال نزدیکتر خواهیم شد و تحقق این امر نیازمند اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان است.

اخبارمرتبط:

امضاء تفاهم نامه همکاری در حوزه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در تبریز

طرح جهش تولید آماده ورود به صحن علنی مجلس/آمارهایی برای حال بد شهرک‌های صنعتی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.