4

ارتقای صنعت فیلتر کشور با توان دانش‌بنیان‌ها

  • کد خبر : 4382
  • 16 مهر 1399 - 8:40
ارتقای صنعت فیلتر کشور با توان دانش‌بنیان‌ها
محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته در خط تولید و با بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب توانستند صنعت فیلتر روغن و هوا را در کشور ارتقا دهند.

به گزارش اراده نیوز،مدیر عامل نخستین تولیدکننده فیلترهای نانو خودرویی و صنعتی در کشور، با اشاره به دانش بومی سازی شده پوشاندن سطح الیاف قطور سلولزی و مصنوعی با لایه ای از الیاف بسیار ریز نانو توسط محققان این شرکت، گفت: کاربرد اصلی این فناوری در سیستم‌های تصفیه هوای ورودی تورربین‌های گاز مجهز به سیستم پالس کلینینگ است. ارتقای راندمان فیلتراسیون از طریق کاهش اندازه سوراخ‌ها و افزایش عمر فیلتر با بهره‌گیری از فیلتراسیون سطحی دو مزیت اصلی این فناوری است.

علی مواسات افزود: در این کار کاغذ قبل از شروع عملیات به وسیله جریان الکتریکی با لایه‌ای از الیاف پلیمری لایه نشانی می‌شود. بنابراین سوراخ‌هایی که از تقاطع میان نانو الیاف ایجاد می‌شود بسیار کوچکتر از سوراخ‌های معمول کاغذ فیلتر است. همین موضوع کارایی جداسازی فیلتر را ارتقا می‌دهد.

او بیان کرد: توانسته‌ایم با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته در خطوط تولید، مواد اولیه مرغوب و نیروی انسانی خلاق، فیلترهای روغن و هوای ایران‌ساخت را در بالاترین سطوح کیفی و منطبق با استانداردهای روز جهان تولید کنیم.

اخبارمرتبط:

بررسی کاربردهای صنعتی فناوری نانو در صنعت آب و پساب در وبینار ستاد نانو

بومی‌سازی تجهیزات تست فیلترهای خودرویی و ماسک

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.