9

بازار فعالیت استارت آپهای آموزشی هنوز داغ است

  • کد خبر : 4391
  • 16 مهر 1399 - 12:00
بازار فعالیت استارت آپهای آموزشی هنوز داغ است
معاون توسعه صندوق نواوری و شکوفایی با بیان اینکه هنوز بازار فعالیت استارت آپهای فعال در عرصه آموزش داغ است، گفت: درصدد شناسایی هر چه بیشتر این استارت آپها هستیم.

به گزارش اراده نیوز، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفاییگفت: توسعه فناوری در دنیا باعث شده که یک روند بازآفرینی در حوزه آموزش به وجود بیاید که شیوع  ویروس کووید ۱۹ به این موضوع دامن زده و منجر به رجوع ما به سمت استارت آپها شده است.

دکتر سیاوش ملکی فر افزود: با گذشت بیش از هفت ماه از شیوع کرونا در کشور هنوز بازار فعالیت استارت آپ ها درحوزه آموزش داغ است؛ از طرفی تقاضا در این راستا زیادتر شده است.

ویگفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش دارد استارت آپ های توانمند حوزه آموزش را شناسایی کرده و به سرمایه گذاران معرفی کند.

وی با اشاره به رویداد جذب سرمایه حوزه آموزش گفت: ۶استارت آپ در این رویداد خود را برای جذب سرمایه گذار معرفی می کنند اما شاهد این بودیم که ۲ استارت آپ پیش از ورود به این رویداد سرمایه گذار خود را جذب کردند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با توجه به وسعت حوزه آموزش، بنا داریم که در این زمینه مجددا یک رویداد استارت آپی دیگر برگزار کنیم.

ملکی فر خطاب به استارت آپهای حاضر در رویداد جذب سرمایه حوزه آموزش گفت:  نیاز نیست که در راه اندازی یک استارت اپ،  یک مدل کسب و کاری که تا کنون در دنیا وجود نداشته را خلق کنیم ؛ کافی است که یک مدل کسب و کار که در دنیا آزمایش شده را بدون نقض در کشور اجرایی کنیم. هیچکدام از بزرگان استارت اپی کشور برای اولین بار در دنیا و ایران ایجاد نشدند بلکه یک کپی هوشمندانه و ایرانی شده از حوزه های مختلف هستند.

وی با تاکید بر اینکه کپی کردن یک استارت آپ در ایران می تواند ریسک ها را کاهش دهد، گفت: ریسک در حوزه نوآوری خصوصا ریسک نوآوری بسیار زیاد است که کپی کردن می تواند ریسک را کاهش دهد.

اخبارمرتبط:

برنامه صندوق نوآوری برای اعطای تسهیلات بلاعوض ۴۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

تقاضای دانش بنیان ها برای دریافت وام ظرف ۳ روز بررسی می‌شود

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.