12

تشخیص گازهای خطرناک در صنایع با دستگاه ایرانی ممکن شد

  • کد خبر : 4421
  • 20 مهر 1399 - 11:10
تشخیص گازهای خطرناک در صنایع با دستگاه ایرانی ممکن شد
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی، ساخت و کسب دانش فنی ساخت آنالایزری برای تشخیص گازهای خطرناک در محیط‌های صنعتی همچون پالایشگاه‌هاو صنایع فولادی شدند.

به گزارش اراده نیوز،متخصصان و کارآفرینان بازگشته به کشور از کانادا و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس  گفت: تاکنون سنسورهای تشخیص گازهای خطرناک برای منازل و برخی اماکن طراحی شده بود اما ما موفق شدیم که آنالایزر گازهای خطرناک را برای صنایع طراحی کنیم.

دکتر مجتبی رضایی بابیان اینکه فرق این انالایزر با سنسورها در عملکرد، کارایی و حساسیت آنهاست، گفت: سنسور و آنالایزرها گازهای خطرناک را تشخیص می‌دهند اما آنالایزرها گازهای خطرناک در اماکن صنعتی را تشخیص می‌دهند و درصد خطای آنها پایین است.

وی گفت :این آنلایزرها گازهای خطرناکی که آلاینده محیط زیست هستند یا گازهای خطرناک H۲S، گازهای متان که انفجار ایجاد می‌کنند را تشخیص داده تا از حوادث احتمالی ناشی از انفجار جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه سنسورهای تشخیص گازهای خطرناک مناسب اماکن صنعتی نیستند، افزود: زیرا زود کارایی و خاصیت این سنسورها کاهش پیدا می‌کنند اما آنالایزرها به صورت هوشمند گازها را آنالیز می‌کنند و احتمال اینکه خطا داشته باشند پایین است.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس  با تاکید بر اینکه در ساخت این آنالایزرها از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کردیم، گفت: آخرین تکنولوژی بکارگرفته شده در این آنالیزرها در سطح دنیا استفاده از لیزر است که در این محصول تولیدی از لیزر استفاده کردیم.

رضایی با بیان اینکه قرار است در یک پالایشگاه اولین نمونه را تست کنیم، افزود: پیش بینی می‌کنیم که تا دوماه دیگر اولین نمونه در پالایشگاهی نصب شود.

وی گفت: صفرتاصد ساخت این دستگاه را در این شرکت داشته‌ایم و دانش فنی آن را بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور تقریباً بر اساس تخمین هایمان بیش از ۵ هزار انالایزر نیاز داریم،افزود: در حال جذب سرمایه گذار هستیم که بتوانیم این نیاز را با تولید انبوه رفع کنیم.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه ما در این شرکت نیز توانایی صادرات بالایی داریم، گفت: ما می‌توانیم کشورهای همسایه همچون عراق را در نظر بگیریم و حتی به آنها ارائه خدمات هم بدهیم.

اخبارمرتبط:

رفع نیاز صنعت نفت و گاز با شیرهای فشار قوی دانش‌بنیان

عرضه ۷ هزار اجاق‌گاز نانوپوشش مقاوم به بازار

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.