12

صدور دستگاه ابر ژنراتور نانوحباب‌ساز ایرانی به بلاروس

  • کد خبر : 6441
  • 13 دی 1400 - 13:35
صدور دستگاه ابر ژنراتور نانوحباب‌ساز ایرانی به بلاروس
یک شرکت دانش بنیان دستگاه ابر ژنراتور نانوحباب‌ساز را که به سفارش کشور بلاروس ساخته شده بود برای استفاده در بخش پرورش ماهی به این کشور صادر کرد.

حسین کازرونی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص این فناوری گفت: پلتفرم تولید نانوحباب این  شرکت قابلیت تولید انواع نانوحباب‌های گازی (اکسیژن، هوا، ازن و …) را درون آب و دیگر سیالات دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ براساس اطلاعات منتشر شده، استفاده از آب حاوی نانو حباب اکسیژن به‌طور مستقیم بر روی سلامت ریشه موثر بوده که منجر به بهود جذب عناصر مغذی از طریق ریشه می‌شود، ‌این موضوع منجر به افزایش تولید گیاهان می‌شود،  همچنین افزایش ماندگاری پس از برداشت، بهبود وزن ریشه، از بین رفتن پاتوژن‌ها و عدم نیاز به آفت‌کش و قارچ‌کش، افزایش جذب عناصر مغذی نظیر کلسیم و پتاسیم و افزایش وزن برداشت از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: ژنراتور ساخته شده قابلیت افزایش میزان اکسیژن محلول آب تا ۴۰ ppm را داشته و ابعاد نانوحباب‌های تولیدی در آن کمتر از ۵۰ نانومتر است، از دیگر مزایای ژنراتور نانوحباب ساز تولید شده، نیاز نداشتن به مصرف برق مازاد است.

کازرونی ادامه داد:‌ این فروش صادراتی علاوه بر منفعت مالی، مزیت‌های دیگری نیز داشته است،  برای مثال ما برای تامین نیاز این مشتری بلاروسی، یک ژنراتور برای کار در مقیاس بسیار بالا ساختیم که ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه را دارد،  همین کار یک فناوری سطح بالاتری را در اختیار ما قرار داده است و امکان استفاده از این فناوری در قفس‌های پرورش ماهی درون دریا را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های بسیار کمی هستند که به چنین دانشی برای استفاده از نانوحباب‌ساز در قفس‌های پرورش ماهی درون دریا دست پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: این شرکت با تولید این دستگاه، دانش فنی تولید ابرژنراتورهای نانوحباب‌ساز را که می‌تواند در طیف گسترده‌ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد را کسب کرده است، این موضوع حتی قابلیت استفاده از دستگاه‌های تولیدی این شرکت را در قفس‌های پرورش ماهی درون دریا امکان‌پذیر می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.