9

۱۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان کشاورزی تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 6733
  • 06 آبان 1401 - 21:59
۱۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان کشاورزی تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود
آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی دهکده‌ علم و فناوری استان در حوزه بخش کشاورزی، گفت: هدف ما این است که تا پایان سال جاری، تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی استان را به ۱۰۰ شرکت ارتقا دهیم.

عابدین خرّم  در آیین  اختتامیه نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز(رینوتکس۲۰۲۲)   اظهار کرد: امسال با اهتمام دانشگاه‌ها و مجموعه علمی پژوهشی استانداری، این نمایشگاه با کمیت و کیفیت بسیار خوبی به مدت چهار روز برگزار شد و بیش از ۶۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: از بین ۱۱ زون این نمایشگاه، یک زون اختصاصی برای جهادکشاورزی و در حوزه آب بود.

خرّم با بیان این‌که متاسفانه استان در خصوص شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی ضعیف عمل کرده است، افزود: تعداد پنج شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی داریم که باتوجه به وضعیت کشاورزی استان، این شرکت‌ها قطعا می‌توانند از لحاظ بهره وری، رشد و توسعه بخش تاثیرگذار باشند و در این نمایشگاه نیز این حرکت مهم شروع شده است.

وی گفت: تعداد ۱۲۷ شرکت در حوزه آب، فناوری زیستی و صنایع غدایی حضور داشتند که ۵۰ صرکت اختصاصا در حوزه کشاورزی و بیش از ۷۰ شرکت در حوزه آب، اصلاح تکنولوژی بذر، بیوتکنولوژی، خوراک دام، تصفیه آب، هوشمندسازی تاسیسات آب و … بودند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که مجموعه مدیران جهادکشاورزی استان به مسئله دانش بنیان توجه دارند و نخبگان و پژوهشگران در این حوزه فعال هستند، گفت: سالانه پنج میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم که هدفگذاری کردیم تا از طریق شرکت‌های دانش بنیان این تعداد را به دو برابر ارتقا دهیم که قابل دستیابی است.

عبدالرضا فلاح، مشاور نوآوری و فناوری استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و جشنواره بخش جنبی این نمایشگاه و رقابت ۶۰ شرکت در این جشنواره، گفت: سعی کردیم تا رویدادهای جنبی را برای کمک به تجاری سازی و بلوغ شرکت‌ها در حوزخ توانمندسازی آن‌ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نزدیک به ۵۷ رویداد در این نمایشگاه، افزود: سعی کردیم تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این خصوص برای برقراری عدالت نوآوری در استان، از تمامی شهرستان‌ها طرح نوآوری و دانش بنیانی داشتیم.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.