15

حضور بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱

  • کد خبر : 6126
  • 29 اردیبهشت 1400 - 13:38
حضور بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱

بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ، شتابدهنده و مرکز نوآوری در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس محصولات و فعالیتهای خود را عرضه کرده اند. نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس۲۰۲۱ ) تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و فرصتی برای همکاری و تعامل میان بخش‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری از صاحبان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ‌ها، صاحبان سرمایه و […]

بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ، شتابدهنده و مرکز نوآوری در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس محصولات و فعالیتهای خود را عرضه کرده اند.

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس۲۰۲۱ ) تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و فرصتی برای همکاری و تعامل میان بخش‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری از صاحبان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ‌ها، صاحبان سرمایه و علاقمندان حوزه فناوری است.

ناحیه نوآوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان این رویداد فناورانه و رقابتی است  که فرصتی برای معرفی تازه‌ترین دستاوردهای فعالان زیست‌بوم نوآوری کشورمان به علاقه مندان داخلی و سایر کشورها فراهم کرده است.

 معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تحول آفرینی ناحیه نوآوری در ابعاد کلان، با سرمایه‌گذاری روی ایده های نوآورانه محقق می‌شود و باید تمامی بخش های محلی و منطقه‌ای، دست به دست هم دهند تا با تسهیل فرآیندها، سرمایه گذاری قابل توجهی که روی سرمایه انسانی انجام شده، نتیجه بخش شود.

سورنا ستاری با بیان این‌که اکنون زیست بوم نوآوری به یک پایه اصلی اقتصاد کشور تبدیل شده است، افزود: شاید تا چند سال قبل به نقش زیست بوم نوآوری در اقتصاد کشور چندان اعتنایی نمی شد، اما اکنون این حوزه به یک بخش قابل اعتنا و مهم در اقتصاد کشور تبدیل شده است.

وی شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای فعالان زیست‌بوم نوآوری از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دانست و گفت: در این بحران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توانمندی‌هایشان را به کشور اثبات کردند و توانستند مهم‌ترین نیازهای کشور، به ویژه در حوزه سلامت را تامین کنند، موضوعی که نشان دهنده بلوغ و قدرتمندی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.

وی با بیان این‌که محدودیت‌ها و برگزاری نمایشگاه در فضای باز در دو شکل حضوری و مجازی موجب شده است رویداد متفاوت تر از سال های گذشته میزبان علاقمندان باشد، ادامه داد: این روند با توجه به وجود محدودیت ها روند حرکت رو به‌جلوی خوبی داشته و توسعه فناوری های دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بستر را برای برگزاری خوب آن در فضای مجازی، ایجاد شده است.

ستاری، به ظرفیت ایران در حوزه فناوری‌های پیشرفته در منطقه و قاره آسیا اشاره کرد و گفت: زیست‌بوم فناوری ایران، بهترین در منطقه و یکی از بهترین های آسیا است. شیوع کرونا  باعث رشد و جهش قابل توجهی در بسیاری از حوزه های فناوری های ظرفیت مند از جمله زیست فناوری شد. توسعه فناوری ها رهایی از این بیمارری را نزدیک تر کرده و امیدها به زندگی بدون این بیماری را قوی کرده است.

مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اشاره به برگزاری دهمین دوره اینوتکس در ناحیه نوآوری پردیس و حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف بیان کرد: نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری در حالی به ایستگاه دهم رسیده که در دورره های پیشین خود میزبان ۲۰هزار نفر از علاقندان حوزه فناوری بوده است.

وی با بیان این‌که اینوتکس ۲۰۲۱، بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ، شتابدهنده و مرکز نوآوری را میزبانی می کند، ادامه داد: این در حالی است که ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ شرکت وجود داشت اما به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، این تعداد کاهش یافت.

صفاری نیا با اشاره به استقبال سایر کشورها از دهمین دوره نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری و فناوری افزود: امسال شاهد حضور نمایندگان ۲۰ کشور از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تجربه زیست بوم نوآوری و فناروی را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: علاوه بر شرکت های دانش بنیان خلاق و استارتاپ ها و دیگر فعالان زیست بوم نوآوری یا نفضا و بستر برای تمامی علاقمندان حوزه نوآوری از نمایشگاه اینوتکس وجود دارد.

در رویداد اینوتکس ۲۰۲۱، با شعار زیست بوم نوآوری زیر یک سقف تلاش شده است فاصله میان بخش های زیست بوم از ایده پردازان تا صاحبان سرمایه کاهش یابد. بیش از ۲۰ رویداد مختلف تجاری و آموزشی برگزار می شود و پس از جلسات گفت و گو بخش های جنبی و تفریحی نیز پیش بینی شده است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.