13

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری ارس

  • کد خبر : 1867
  • 15 آبان 1398 - 19:08
اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری ارس
۲۰۰ میلیارد ریال برای کمک به صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی ارس اختصاص یافت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت : این میزان تسهیلات در جریان سفر اخیر رئیس هیات عامل صندوق و نوآوری و شکوفایی به تبریز برای افتتاح نمایشگاه رینوتکس به صندوق غیردولتی ارس اختصاص داده شد.

دکتر واعظی با اشاره به نیازهای اعتباری شرکت‌های دانش بنیان استان ابرازامیدواری کرد با تزریق این اعتبار به صندوق بخشی از نیازهای شرکتهای فناور استان  مرتفع شود.

وی در عین حال گفت :  نیازهای شرکتهای ما خیلی فراتر از این مبلغ است و ما نیاز به یک خط اعتباری ممتد و مداوم از طرف صندوق داریم که امیدواریم با راه اندازی صندوق پژوهش و نوآوری استان در آینده نزدیک حمایتها از فناوران افزایش یابد.

به گفته وی ، صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه اولیه ۳۰ میلیارد ریال شروع به کار کرده و ۱۰ میلیارد ریال هم در جریان سفر معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور به این صندوق اختصاص یافت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود : این صندوق در ۳ قالب اعطای تسهیلات ۴ تا ۱۱ درصد ، سرمایه‌گذاری مشترک و صدور ضمانت نامه از فعالان فناوری حمایت می کند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس هم از آغاز اعطای تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت های فناور و دانش بنیان خبر داد.

پریسا بهلولی افزود: سال گذشته صندوق پژوهش و فناوری ارس برای اولین بار در شمال غرب کشور و در بین مناطق آزاد ایران تاسیس شد و امسال همزمان با نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز فعالیت خود را با اعطای تسهیلات تصویب شده به شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس آغاز می کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۱ شرکت دانش بنیان نوپا، ۴ شرکت دانش بنیان صنعتی، ۳۴ شرکت فناور نوپا، ۵۳ شرکت فناور صنعتی و ۷ شرکت استارتاپی در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند.

وی با اشاره به مشوق های ارائه شده به شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپ ها، گفت: در منطقه آزاد ارس علاوه بر مزایای قانونی تعریف شده برای تمام فعالان اقتصادی و صنعتی، مشوق های جدیدی نیز برای شرکت های فناور و دانش بنیان تعریف شده است تا این افراد خلاق، بیش از پیش برای حضور در ارس علاقمند شوند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس خاطرنشان کرد: تحویل سوله های آماده برای تولید و حل مشکلات مالی این شرکت ها با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در منطقه آزاد ارس مهیا شده است و تمام نیازهای این شرکت ها پوشش داده می شود.

بهلولی گفت: ۵۰ هکتار زمین در منطقه آزاد ارس برای تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اختصاص یافته است و در آینده نزدیک سوله ها و دفاتر کار در این محل ایجاد می شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.