8

راه اندازی نمایشگاه مجازی اینوتکس ۲۰۲۲

  • کد خبر : 6562
  • 21 اردیبهشت 1401 - 15:36
راه اندازی نمایشگاه مجازی اینوتکس ۲۰۲۲
دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ از راه اندازی نمایشگاه مجازی همزمان با نمایشگاه فیزیکی خبر داد.

سجاد عباسی فشمی در آیین گشایش نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: نمایشگاه اینوتکس با شعار « نوآوری و فناوری زیر یک سقف» ۱۰ سال است که برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با سه هدف « سرمایه گذاری و سرمایه پذیری فناوری» ،« همکاری های B۲B» و « شبکه سازی در حوزه فناوری» تشکیل شده است.

دبیر اجرایی یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: ۴۰۰ استارتاپ و شرکت دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. در این دوره رویدادهای مختلفی برگزار می شود تا فناوران بتوانند مشکلات خود را در توسعه کسب و جذب سرمایه رفع کنند.

عباسی افزود: جلسه سرمایه گذاری و فروم حکمرانی و تنظیم گری یا رگولاتوری دانش بنیان ها از بخش های جدید این دوره نمایشگاه است.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) با حضور ۴۰۰ استارتاپ و شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس از دیروز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه اینوتکس یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری در ایران است که هر ساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر و با حضور حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی داخلی، استارتاپ، شتاب دهنده، شرکت فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برپا شده که جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه به بازدیدکننده های حضوری و برخط  ارایه می شود.

نمایشگاه مجازی اینوتکس به نشانی https://www.inotex.com در معرض بازدید علاقه مندان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور هم در حاشیه مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۲ در پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران افزود: امسال برنامه های متنوعی با همه بازیگران اصلی اقتصاد، برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه تقریبا هر هفته یک مصوبه در دولت با یکی از وزارتخانه های مطرح اقتصادی داریم، گفت: واقعیت این است که حرکت دانش بنیانی و استفاده از فناوری ها به سمت بازیگران اصلی اقتصاد کلان کشور از جمله وزارتخانه های کشاورز ی،نیرو، نفت،اقتصاد و ارتباطات  که نقش اصلی در اقتصاد کلان کشور دارند، در حال طی شدن است و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امسال برنامه متنوعی برای آنها در نظر گرفته ایم.

ستاری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما، در خصوص پیشران ها است، صنایع بزرگ، پیشران های اقتصادی محسوب می شوند، در این خصوص صنایع بزرگ معدنی، وقتی شرکت های نوپا و متوسط  به سمت نوآوری حرکت می کنند باید حجم بازار بسیار زیادی برای آنها مهیا کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: حرکت رو به جلوی دانش بنیانی این دو بخش اصلی یعنی وزارتخانه های اصلی اقتصادی و بخش خصوصی بزرگ، جزو بحث های جدی امسال ما برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

ستاری گفت: گرچه در این قانون جهش دانش بنیان تمام ایده های خود را پیاده سازی نکردیم ولی اتفاق بزرگی است و نقشه راه فناوری ۱۰ تا ۱۵ سال کشور است.

وی یادآور شد: یکی از بحث های جدی ما امسال اجرایی سازی این قانون است، چون در این قانون جدید بیش از ۱۲ تا ۱۳ آیین نامه وجود دارد و این آیین نامه ها موارد متنوعی دارند و سعی می‌کنیم به سرعت این آیین نامه ها را به تصویب دولت برسانیم.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.