16

بسته بندی آجیل با پلیمر گیاهی ضد میکروب

  • کد خبر : 2083
  • 15 آذر 1398 - 19:02
بسته بندی آجیل با پلیمر گیاهی ضد میکروب
محققان کشورمان توانستند با تولید پلیمر گیاهی ضد میکروب برای صنعت بسته بندی مواد غذایی موجب افزایش سه برابری ماندگاری آجیل و خشکبار شوند.

به گزارش اراده نیوز؛محقق طرح بسته بندی با پلیمر گیاهی ضد میکروب گفت:در این طرح مواد پلیمری به صورت هوشمندانه قبل از بسته بندی و تهیه فیلم  گرانول را به یک ماده ضد قارچ و باکتری تبدیل می کند.

مصطفی ناجی با اشاره به خواص آنتی باکتریال در پلیمرها افزود:در این طرح بر خلاف محصولاتی که از نانو نقره استفاده می کنند و برای کبد مضر و سرطان زا هستند بصورت یک سیستم کامپاندرهای پلیمری است که به صورت تخصصی بر روی پلیمر انجام شده و فرآیندی کاملا ارگانیک و غیر شیمیایی است.

به گفته وی این طرح نیاز به مواد نگهدارنده در بسته بندی مواد غذایی را از بین برده  و تاییدیه‌های لازم در خصوص سلامت این محصول گرفته شده است و می‌توان به راحتی محصولات را با این بسته‌بندی خاص صادر کرد و حتی به اتحادیه اروپا که بحث سلامت، بهداشت محصولات سخت می‌گیرند صادر کرد.

این محقق تاکید کرد:ی که بسته‌بندی می‌شود متفاوت است، در آزمایش‌هایی که صورت گرفته موادی که در ظرف یک هفته با بسته‌بندی ساده دچار تغییر می‌شده بدون هیچ مشکلی از قبیل کپک ماندگار است و  عمر مفید را حداقل تا سه برابر در بسته بندی افزایش می‌دهد.

مصطفی ناجی یادآور شد :این دستاورد با همکاری دکتر جواد کریمی در شرکت فن زی طراحی  به تولید رسیده است.

تولیدکننده آجیل و خشکبار و شرکت سرمایه‌گذار بر روی این طرح هم در خصوص این محصول فناورانه گفت: یکی از مشکلات بسته بندی محصولات کشاورزی طراحی و دیگری ماندگاری است. در زمینه ماندگاری، ماندگاری محصولات در صادرات کم است، محصول صادر می‌شود و حدود سه ماه به واسطه انتقال با کشتی و گمرک در راه است و ما ماندگاری محصول را حداقل ۶ تا ۹ ماه در زمینه آجیل و خشکبار ثبت می‌کردیم در نتیجه با بازگشت محصول مواجه می‌شدیم.

مهدی پیروزه پور اظهار کرد: به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری بدون اینکه از مواد نگهدارنده استفاده کنیم و خاصیت آجیل و خشکبار نیز تغییر کند بودیم که خوشبختانه توانستیم با کمک محققان شرکت فرزین این انقلاب بزرگ را برای صنعت آجیل و خشکبار ایجاد کنیم.

وی افزود: ماندگاری حداقل دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند، به عبارتی ماندگاری آجیل و خشکبار در بسته بندی پلیمری جدید حداقل یک سال و نیم و تا دو سال افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.