17

ساخت شیرآب شنیداری هوشمند

  • کد خبر : 3650
  • 29 مرداد 1399 - 10:15
ساخت شیرآب شنیداری هوشمند
دانش‌آموزان کرمانی، با تلاش سه ماهه خود موفق به طراحی و ساخت شیرآب شنیداری هوشمند شدند.

به گزارش اراده نیوز،دانش آموز نخبه کرمانی در پایه دوازدهم ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل است که به کمک دو نفر از دوستانش موفق به ساخت شیرآب غیر تماسی و شنیداری هوشمند شده است،

محمد حسن زاده افزود: شیر آب طراحی شده از طریق صحبت کردن قادر به اجرای دستورات است.

 

او بیان کرد: این نوآوری علاوه بر اینکه می تواند در صرفه جویی آب نقش موثری داشته باشد، به دلیل عدم تماس با شیر آب در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سایر آلودگی ها موثر است.

او  گفت: در طراحی این دستگاه از امکانات مکانیکی، الکترونیکی و برنامه نویسی استفاده شده است، با استفاده از نرم افزارهای برنامه نویسی دستورهای مربوط به سنسورهای دستگاه ارائه شده و دستگاه عمل می‌کند.

 

این دانش آموز نخبه کرمانی بااشاره به اینکه ، اغلب قطعات این دستگاه را خودمان طراحی کرده و ساختیم و غالب مواد اولیه ایرانی و بومی هستند ، عنوان کرد:تنها بخش کوچکی از قطعات نرم افزاری خارجی است.

 

حسن زاده بابیان اینکه  محصول تولید شده ما هیچ نمونه مشابهی در داخل ندارد،افزود: نمونه خارجی شبیه محصول ما و نه با همه امکانات در بازار موجود است.

 

او در تشریح شاخصه های این دستگاه نسبت به نمونه خارجی گفت: قیمت محصول تولیدی ما حدود یک چهارم مشابه خارجی است و این دستگاه نسبت به نمونه خارجی دارای سنسورهای مادون قرمز،بدون دخالت دست ، سیستم شنیداری قابل تنظیم و تایمر می باشد.

 

او  تاکید کرد: تاکنون فرد سرمایه گذاری که هزینه های تولید این محصول را برعهده گیرد و روانه بازار کند، داوطلب نشده اما در تلاشیم تا این اتفاق به زودی رخ دهد.

 

نخبه کرمانی بابیان اینکه کارخانه های ساخت شیرآلات یکی از مهم ترین مراکز بازاریابی این محصول به شمار می روند،افزود: امیدواریم این محصول به زودی در خط تولید این واحدهای تولیدی قرار گیرد.

 

حسن زاده تصریح کرد: ما برای ادامه راه نیازمند حمایت مسئولان و سرمایه گذاران هستیم، قطعاً با راه اندازی خط تولید این محصول عده ای مشغول به کار می شوند و می توانیم کارآفرینی مطلوبی داشته باشیم.

 

او گفت: پارک علم و فناوری کرمان در همه مراحل اجرای این طرح  مشوق ما بود و تامین مالی این پروژه از طریق این مرکز صورت گرفت.

 

 

اخبارمرتبط:

تولید دریچه های نانوبتنی برای آب و فاضلاب

 

ساخت دستگاه فلورایدتراپی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.