8

حمایت از دانش بنیانها برای ورود به حوزه علوم شناختی

  • کد خبر : 4084
  • 27 شهریور 1399 - 8:45
حمایت از دانش بنیانها برای ورود به حوزه علوم شناختی
 دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به یکی از اهداف ستاد گفت: از شرکتهای دانش بنیانی که به حوزه علوم شناختی وارد شوند حمایت می کنیم.

به گزارش اراده نیوز، دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به برنامه های این ستاد گفت: «ارتقای سرمایه شناختی جامعه»، «توسعه فناوری‌های خواندن و نوشتن در مغز و ابزار مطالعه نوین مغز»، «توسعه کاربردهای علوم و فناوریهای شناختی»، «توسعه هوش مصنوعی و کلان داده به توان شناختی»، «کاربرد فناوری‌ های سلول ‌های بنیادی درحوزه شناختی» و «به حداکثر رساندن توسعه خدمت جهت افزایش رفاه آحاد جامعه» اهداف این ستاد به شمار می روند.

دکتر مجید نیلی احمد آبادی افزود: جذب همکاری شرکت‌ های فعال و دانش ‌بنیان از طریق ارایه کمک‌ های فنی، علمی و مالی برای ورود به حوزه علوم شناختی از سیاست های محوری این ستاد محسوب می شود.

او گفت: این شرکت‌ ها می‌توانند با تکیه بر فعالیت های تجاری پدیده آمده در کشور با ورود و فعالیت در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، اقتصاد دانش ‌بنیانی را بنا کنند و در این مسیر قطعا حمایت از دانشگاه ها و موسسات علمی برتر جهت توسعه علوم و فناوریهای شناختی همانند سال های گذشته ادامه خواهد یافت.

او بیان کرد: برای تحقق و اجرای برنامه ها و اهداف ستاد، کارگروه‌های تخصصی ایجاد و فعال شدند تا نقشه راه را برای توسعه این حوزه در کشور ترسیم کنند و ظرفیت‌ ها را با استفاده از ابزارهایی که در اختیار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی قرار دارد برای رسیدن به این اهداف فعال کرده و زیست ‌بوم توسعه هر یک از این اولویت‌ها را در کشور ایجاد کنند. وی افزود: امید است تغییر ساختار ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی سبب اجرای بهتر برنامه‌های آن شود و امکان پیشرفت برای همه کارگروه ها فراهم شود.

 

اخبارمرتبط:

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند

۲۰دانش بنیان ایرانی به نمایشگاه «جیتکس» می روند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.