8

افتتاح نخستین شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی

  • کد خبر : 2501
  • 14 اسفند 1398 - 18:54
افتتاح نخستین شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی
نخستین شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی COGNOTECH  با حضور سورنا معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد تا زیست بومی قدرتمند ازشرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ‌های این حوزه، نوآوران و محققان ایجاد شود.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی COGNOTECH «کاگنوتک» گفت: ایده‌های علوم شناختی می‌تواند بدون استفاده از دارو‌های شیمیایی و روش‌های قدیمی، روش‌های درمانی نوین را توسعه دهد.

 سورنا ستاری   افزود: جوان‌هایی که فارغ التحصیل رشته‌های علوم شناختی هستند می‌توانند در این شتاب دهنده تخصصی، ایده‌های شان را ثبت و تجاری سازی کنند که این امر باعث می‌شود روش‌های جدید توسعه پیدا کند و برای بسیاری از بیماری‌ها روش‌های تشخیصی و درمانی جدیدی پیدا شود.
وی با بیان این که اتفاقاتی که در حوزه علوم شناختی در کشور می‌افتد از نظر بنده اتفاقات فوق العاده است، گفت: خوشبختانه در این زمینه تحولات جدی در کشور اتفاق افتاده است.
ستاری با اشاره به راه اندازی شتاب دهنده «کاگنوتک» در ساختمان کلینیک مغز و شناخت افزود: همین کلینیک شناختی، انواع و اقسام روش‌های جدید در حوزه تشخیص و درمان مربوط به بیماران و افراد عالی ارایه می‌دهد که تا پیش از این از روش‌های قدیمی استفاده می‌شد.
وی با بیان اینکه تا پیش از این مرکزی برای توانبخشی در حوزه مغز در ایران وجود نداشت، گفت: مغز هم مثل سایر اعضای بدن در بسیاری از موارد به توانبخشی احتیاج پیدا می‌کند بیماری‌های مثل فراموشی (آلزایمر)، روان‌گسیختگی (اسکیزوفرنی)، اوتیسم و تمام اختلالات شناختی و روانی که در کشور وجود دارد مانند افسردگی و حتی برای ترک اعتیاد که امری ذهنی و روانی است در این جا روش‌های درمانی جدیدی وجود دارد.
ستاری افزود: دانشگاه‌های زیادی در زمینه علوم شناختی کار می‌کنند و ستاد علوم شناختی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به ریاست آقای کمال خرازی در این زمینه کار‌های جدی انجام داده که این شتاب دهنده نیز بخشی از کار‌هایی است که در این زمینه صورت گرفته است.

کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه علوم شناختی هم گفت: ایجاد بازار کار و تولید محصولات مفید برای مردم کاری است که با راه اندازی این شتابدهنده دنبال می‌شود تا هدایت فارغ التحصیلان به خوبی انجام شود. این شتابدهنده از فارغ التحصیلان در این زمینه حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۳ استارتاپ در حوزه‌های پیشگیری از آلزایمر، غربالگری، مشاوره و آموزش اتیسم و آزمون‌های شناختی در این فضا مستقر هستند تا با حمایت از این استارتاپ‌ها شاهد رونق فعالیت‌های آنها باشیم. این اقدام ورود محصولات فناورانه را نیز به بازار تسریع می‌کند.

همچنین ۶ تیم برگزیده چالش سرمایه شناختی و طراحی بازی نیز در فضایی که شتابدهنده در اختیار آنها قرار داده است، مستقر هستند تا محصولات خود را با سرعتی بیشتر آماده ورود به بازار کنند.

با افتتاح این شتابدهنده با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری گامی شکوفایی و رونق زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه علوم و فناوری‌های شناختی برداشته شد.

اخبار مرتبط:

لزوم توجه جدی به شکل‌گیری نسل دوم شتابدهنده‌ها

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.